Genel 12 MAYIS 2010 / 10:13

Microsoft Türkiye'de yeni bir dönem başlıyor

Microsoft Türkiye’nin Yeni Genel Müdürü Tamer Özmen, düzenlenen toplantıda önemli mesajlar verdi.

Microsoft Türkiye’nin Yeni Genel Müdürü Tamer Özmen, düzenlenen toplantıda önemli mesajlar verdi.


Microsoft Türkiye, Şubat sonunda göreve başlayan yeni yöneticisi ile yoluna devam ediyor. Daha önce Priceline ve Orange gibi şirketlerde görev alan Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, 11 Mayıs 2010 Salı günü, geniş bir katılımla gerçekleştirdiği ilk büyük randevusunda kamuoyuna önemli mesajlar verdi. Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen’in Microsoft kullanıcılarına ve iş ortakları ile mesajlarını paylaştığı bu toplantıya, Microsoft CEO’su Steve Ballmer da video konferans aracılığı ile katılarak, Türkiye ve Microsoft bulut bilişim stratejileri hakkındaki değerlendirmelerde bulundu. Steve Ballmer toplantıda şunları söyledi: "Türkiye, canlı ekonomisi ve teknolojiye yatkın, çoğunluğu gençlerden oluşan 72 milyonluk nüfusuyla bölgede ve dünyada gelişme potansiyelleri yüksek bir ülke olarak Microsoft açısından büyük önem taşıyor. Microsoft olarak Türkiye’yi Brezilya, Rusya ve Çin gibi ülkelerle aynı kategoride değerlendiriyoruz. Tamer Özmen’in liderliğinde devam eden Microsoft Türkiye ekibi, yeni fikirleri ile yeni stratejilerimizin geliştirilmesine katkıda bulunacaktır.” Taner Özmen: "İnovasyon ve üretime odaklanmalıyız"Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, yaptığı sunumda dünyada elektrik, uçak, TV, PC, internet, mobil iletişim ve yakınsama gibi teknolojilerle önemli dönüşümler yaşandığına işaret ederek, bugün ise insanlığın bulut bilişim devrimi ile yeni bir döneme tanıklık ettiğini söyledi. Özmen konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Microsoft Türkiye seçimini yaparken iki ana konu beni etkiledi. İlki, Microsoft’un sahip olduğu geniş ürün portföyü. Bir diğeri ise, yıllardan beri üzerinde konuştuğumuz ama bir türlü gerçek değere dönüşemeyen Türkiye potansiyeli idi. Türkiye’de BT sektöründe yatırımın yüzde 80‘i donanıma, yüzde 20’si ise yazılım ve servislere harcanıyor. Bu dağılım, G8 ülkelerinde yüzde 30 donanım, yüzde 70 yazılım ve servisler şeklinde gerçekleşiyor. Yani tam tersi bir durum söz konusu. Bu arada Fransa,  Almanya, İngiltere’de yazılım ve servis harcamalarının GSMH’ya oranı Türkiye’nin 11 katı. Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin tamamının inovasyon ve üretim performanslarını artırmaya odaklandığını görüyoruz. Ülkemizin Brezilya ve Hindistan gibi ülkelerle rekabet edebilmesi için, üretim kalitesini artırmamız, rekabetçi fiyatlarla mal ve servis üretmemiz, bu üretilen malların ve servislerin kalitesinin iyi olması ve en önemlisi inovasyonumuzla bu ülkeleri yakalamamız gerekiyor. Microsoft bütün stratejisini yazılım teknolojisi ve ürünleriyle müşterilerinde inovasyonu ve üretim kalitesini artırmak üzerine inşa etmiştir. Bu nedenle iş ortaklarımızla ve müşterilerimizle bugünden itibaren yeni bir dönem başlatıyoruz”.