Genel 20 KASIM 2009 / 10:20

Microsoft, Nintendo ve Sony yeni bir yol ayrımında

BusinessWeek kaynaklı habere göre, bu üç büyük konsol üreticisi tüketicileri çekmek için yeni formüllere ihtiyaç duyuyor.

BusinessWeek kaynaklı habere göre, bu üç büyük konsol üreticisi tüketicileri çekmek için yeni formüllere ihtiyaç duyuyor.


Microsoft, Nintendo ve Sony yeni bir oyun planına ihtiyaç duyuyor. Eski pazarlama stratejileri artık işe yaramıyor ve bu üç büyük konsol üreticisi tüketicileri teşvik için yeni yollar arıyor.

Yıllardır bu üç büyük üreticinin kazanan bir satış formülü vardı. Konsol üreticileri donanımın zirvesindeyken, bunu çekici oyunlar ve tüketiciyi teşvik edecek yeni yollarla birleştiriyorlardı. Ancak şimdi yeni bir rekabet pazarı var onların önünde.

Electronic Arts ve Ubisoft gibi bağımsız üreticiler sunduğu oyunlar için pazarlama ve üretim yatırımlarını artırırken, bu üç büyük konsol üreticisi Gran Turismo, Halo ve Super Mario gibi geliştirmenin pahalı olduğu başlıkların gerisine düştüler. Analist David Cole bu konuda "Heyecan yaratan yazılım kıtlığı var" yorumunda bulundu.

Konsol satışlarında görünürde bir kazanan olmadığı için, bağımsız üreticiler çeşitli platformlar için başlıklar geliştirme konusunda dikkatli olmalıydılar. Pek çok oyun başlığı kalite açısından sorunlu çünkü üreticiler çok fazla platform geliştirmeye zorlanıyor.

Şimdi bu üç büyük üretici fiyat indirimleri ve konsollar üzerinde bazı ayarlamalara güveniyor. Üreticileri zorlayan bir başka mesele ise Apple iPod gibi yeni oyun platformları ve artan akıllı telefonlarla rekabete girmek.

Bu üç konsol üreticisinin hit oyun kıtlığını gidermeye ihtiyaçları var ve bu kıtlık adresi için geliştiriciler yeni oyunlara odaklanmalı. Çok beğenilen bir oyun oluşturma maliyet olarak konsol üreticilerini zorlayabilir ancak bu Microsoft, Nintendo ve Sony için kaçınılmaz.