Genel 06 MART 2009 / 14:24

Microsoft’un semantik arama motoru: Kumo

Microsoft, kod adı Kumo olan arama motorunu test etmekle meşgul.

Microsoft, kod adı Kumo olan arama motorunu test etmekle meşgul.


Google’a rakip olan Kumo'nun temelinde anlambilim (semantik) teknolojisi yatıyor. Yani, tek kelimelerden ziyade karışık cümleleri ve kelimeler arasındaki ilişkiyi birbirine bağlamayı amaçlıyor. Microsoft, Live Search uygulamasının yerini alması muhtemel bu yeni teknolojinin halka açık test edilmesine sıcak bakmıyor.


 


Konu ile ilgili Microsoft, “Bu tür dahili testler, Microsoft’ta bir ürünü kamuya sunmaya karar vermeden önce ve sıkça yaptığımız bir şey. Çalışanlarımızın, yeni özellikler hakkında bize detaylı geri dönüm yapmasını umuyoruz” dedi.


 


İnternet aramalarında Google’ın yüzde 60, Yahoo’nun yüzde 21 payı bulunuyor. Microsoft, şu an yüzde 8.5 ile üçüncü sırada yer alıyor.

" Bu sitede yer alan yazılar (içerik) üzerindeki 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu altında düzenlenen tüm maddi ve manevi haklar eser sahibi olan BThaber'e aittir. Söz konusu içerikler eser sahibinin izni olmadan kopyalanamaz, çoğaltılamaz, işlenemez, değiştirilemez veya başka internet sitelerinde ya da basılı veya görsel yayın yapan diğer mecralarda yayınlanamaz. "
Fetih Mah. Tahralı Sok. Kavakyeli Plaza C Blok No: 7 D: 5 34704 Ataşehir / İstanbul
+90 (216) 291 13 90
E-bülten Listemize Kaydolun