Genel 01 TEMMUZ 2009 / 11:37

Medyasoft, IBM yazılımlarını yaygınlaştıracak

Medyasoft, IBM Yazılım Grubu’nun Türkiye çapında dağıtıcılığını üstlendi.

Medyasoft, IBM Yazılım Grubu’nun Türkiye çapında dağıtıcılığını üstlendi.


Bugün Medyasoft Genel Müdürü Doğu Pabuçcuoğlu ve IBM Yazılım Bölümü Müdürü Gülsün Emüler’in katılımıyla gerçekleştirilen basın toplantısıyla iki şirket iş ortaklıklarını duyurdu. Bu paralelde Medyasoft IBM’in Lotus, Rational, Tivoli, Websphere ve DB2 ürünlerini kanal ağıyla Türkiye’ye sunacak. Medyasoft, IBM’le uçtan uca kurumsal çözümler sunmayı hedefliyor.


Dünyanın önde gelen yazılım ve eğitim markalarını bir araya getirme vizyonlarına dikkat çeken Doğu Pabuçcuoğlu, bu işbirliğinin kendilerine farklı bir alanda yetkinlik kazandıracağını söyledi. Pabuçcuoğlu, “IBM bugüne kadar bizim ürün portföyümüzde bulunmayan bir ürün grubuna sahip. Bu ürünlerin Medyasoft bünyesinde olmasına çok önem veriyoruz. Yaygın bir çözüm ortağı ağımız var. Bu çözüm ortaklarının taleplerini karşılamak açısından IBM çözümleri bizim için çok önemli. Diğer yandan bilişim grubumuzun bir başka ayağı da donanım tarafında IBM’le işbirliği yapıyor. Diğer bir ayakta yazılım satışının gerçekleşmesiyle toplu çözüm sunma olanağımız söz konusu” dedi.


Bu ürün grubunun bünyelerinde eksikliğini duyarak işbirliği yapmak istediklerini vurgulayan Pabuçcuoğlu, bu nedenle IBM’le işbirliğinde ilk adımı atarak talep eden taraf olduklarını kaydetti. IBM’le akademik tarafta da ortak çalışmalar yapacaklarını belirten Pabuçcuoğlu, Eylül ayından itibaren 12 üniversitede etkinliklere başlayacaklarını söyledi. Medyasoft, yıl sonuna kadar iş ve çözüm ortağı sayısını 200’ün üzerine çıkarmayı hedefliyor. Şirket, bu doğrultuda Antalya, Gaziantep ve Adana’da roadshow organizasyonu gerçekleştirdi. Temmuz ve Ağustos aylarında yeni işbirliklerini hayata geçirmek üzere çalışmalarının sürdüğünü belirten Pabuçcuoğlu, bu gelişmenin duyurusunu ise Eylül ayında yapılmayı planladıklarını söyledi. Daha önce gerçekleştirdikleri işbirlikleri ve sahip oldukları yetkinliklerle IBM’e katma değer sağlamak istediklerini belirten Pabuçcuoğlu, yıl sonuna kadar toplam cirolarında IBM çözümlerinin yüzde 10’luk bir pay almasını hedeflediklerini sözlerine ekledi.


Yazılımlar Anadolu'da yaygınlaşacak


Bir yıllık bir süreç sonunda işbirliğine imza attıklarını belirten Gülsün Emüler ise bu adımı gerek iki şirket gerekse bilişim sektörü için önemli bir adım olarak nitelendirdi. Dünyanın en büyük 2 yazılım şirketi olduklarını belirten Emüler, akıllı dünya sloganıyla yazılım tarafında gerçekleştirdikleri çalışmalar ve çözüm altyapıları hakkında bilgi verdi. Medyasoft işbirliğiyle Anadolu’da yaygınlaşmayı hedeflediklerini belirten Emüler, “Bizim ürünlerimiz katma değerli çözümler. Bunlar ara katman çözümleri olduğu için üzerine geliştirme yapılması gerekiyor. Ürünle birlikte hizmet de sunulması gerekiyor. Medyasoft bu noktada katma değeri oluşturabilecek, ortaklarını geliştirebilecek becerilere sahip. Dolayısıyla bizim isteğimiz farklı bir pazara gitmek ve yetkin çözüm ortağı için katma değer sağlayacak bir dağıtıcıyla çalışmak. Bu anlamda bizim için bu işbirliği çok önemli” dedi.