Genel 27 NİSAN 2010 / 13:38

Media Saturn cirosunu artırdı

Media Markt ve Saturn, 2009 yılı Türkiye mali cirosunu 212 milyon avro olarak açıkladı.

Media Markt ve Saturn, 2009 yılı Türkiye mali cirosunu 212 milyon avro olarak açıkladı.


Media Markt ve Saturn, 2009 yılı Türkiye mali cirosunu bugün gerçekleştirdiği basın toplantısıyla açıkladı. Media Markt ve Saturn mağazaları Türkiye CEO’su Nuri Topatan, toplantıda yaptığı konuşmada, iki markanın Türkiye cirosunu 212 milyon avro olarak açıkladı. Dünyada iki markanın toplam cirosunun 19.7 milyar avro olduğunu kaydeden Topatan, 2008 yılında 123 milyon avro ciro gerçekleştiğini; 2009 yılında elde edilen ciroyla yüzde 100 artış sağlandığını sözlerine ekledi.

Topatan, “Başarımızı Türk tüketicisinin mağazalarımızı bu denli sahiplenmesine borçluyuz” dedi. Media Markt ve Saturn mağazalarının Türkiye’de hızlı şekilde büyüdüğüne dikkat çeken Topatan, dünya genelindeki diğer Media Markt ve Saturn mağazaları arasında, Türkiye mağazalarıyla en hızlı büyüyen olduklarını kaydetti.

Perakendede asıl şovun mağazacılık olduğunu söyleyen Topatan, mağaza, ürün ve insan kaynaklarına yaptıkları yatırımla bunu sağladıklarını ifade etti. Geniş ürün yelpazesine işaret eden Topatan, “Arçelikten Sony’ye, Siemens’ten Arzum’a, HP’den Nokia’ya, yerli ya da yabancı en yeni ürün, en bol seçenek ve en çok marka Media Markt ve Saturn mağazalarında mevcut. Media Saturn Grubu, Türkiye’de 16 mağaza açmış ve 1300 yeni istidam olanağı yaratmıştır. Bu mağazaların her biri 4 bin ile 9 bin metrekareler arasındadır. Her bir mağazamızda ise ortalama 50 bin çeşit ürün yer alıyor” şeklinde konuştu. Topatan sözlerini şöyle sürdürdü: “Geçen sene Aralık ayının ilk 15 gününde açtığımız 3 mağaza ile raflara 150 bin adet ürün yerleştirdik. Bu rakamlar yüzde yüz artış gösterdiğimiz ciromuz kadar değerli rakamlardır. Media Markt ve Saturn mağazaları, perakendecilik yaklaşımı ile rakiplerinden farklılaşmıştır. Çünkü aslı rekabetimiz kendimizledir. Mağazalarımızın en büyük farkı, müşterilerimize sunduğumuz en düşük fiyat avantajıdır. Media Markt ve Saturni her zaman en iyi fiyatı sunar. Teknoloji sayemizde ulaşılabilir hale geldi” dedi.2010 yılının ilk çeyreğinde, Media Saturn Grup olarak mağaza açma performanslarında düşüş yaşadıklarını dile getiren Topatan, bunun sebebini 2009 krizinde daralma yaşayan inşaat sektörü olarak gösterdi. Bu sektörün yüzde 16 daraldığını kaydeden Topatan, “AVM inşaatları söz verilen tarihlerde tamamlanamıyor. Türkiye’nin dört bir yanında yaptğımız anlaşmalar, bu durgunluk sebebiyle beklemeye alındı” dedi. Mağaza açılışlarına hız vemek amacıyla inşaat sektörünün en kısa zamanda yeniden canlanmasını umut ettiklerini de sözlerine ekledi.

Mağaza sayısı artacak

Türkiye’de mağaza sayılarını hızla artıracaklarını kaydeden Topatan, “Türkiye’ye 16 mağaza için gelmedik. Bu sayı artacak. Hedefimiz pazar lideri olmak. Batı Avrupa’da olmayan markalar Türkiye’ye geliyor. Bu güzel bir gelişme. Pazar büyüyecek” şeklinde konuştu.

Küresel bazda çalışmalarına değinen Topatan, 16 ülkede yer aldıklarını; 17. ülkenin ise Çin olduğunu sözlerine ekledi. Topatan, 3D TV satışlarına Mayıs’ta başlamayı hedeflediklerini kaydetti. Bir soru üzerine bayi sisteminin gelecek dönemde zorlanacağını kaydeden Topatan, “Büyük formatlı mağzalar artıyor. Bu bir sinyaldir. Batı Avrupa’da bayi sistemi mevcut değil. Bu bir süreç” şeklinde konuştu.