Genel 06 NİSAN 2010 / 19:23

Logo'nun rotası büyümeyi gösteriyor

2009 yılı sonuçlarını açıklayan Logo, hizmet yaklaşımıyla büyümeyi hedefliyor.

2009 yılı sonuçlarını açıklayan Logo, hizmet yaklaşımıyla büyümeyi hedefliyor.


Logo, bugün gerçekleştiriği basın toplantısında 2009 finansal sonuçlarını ve 2010 yılı hedeflerini açıkladı. Logo İcra Kurulu Başkanı Ali Güven ile Mali ve Hukuki İşlerden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Gülnur Anlaş’ın birer konuşma yaptığı toplantıda, şirketin yeni dönem projeleri de paylaşıdı.

Logo’nun konsolide net satış gelirleri 2009 yılında toplam 13 milyon 975 bin 138 TL olarak gerçekleşti. Bu rakam bir önceki yıl 21 milyon 965 bin 352 TL olarak gerçekleşmişti. Toplantıda yapılan açıklamaya göre; yurtiçi ve yurtdışı pazar koşullarına paralel olarak satışlarda bir önceki yıla oranla bir düşüş kaydedildi. Buna karşın satış gelirleri yılın üçüncü çeyreğinden itibaren 2008’e göre artma sürecine girdi. 2009’un üçüncü çeyreğinde 2008’e göre yüzde 31, dördüncü çeyreğinde yüzde 14 büyüdü. Satışlar ve siparişler bazında bakıldığında, 2008 yılının son çeyreğinde başlayan küresel krizin 2009’un ikinci yarısı itibarıyla düzelme sürecine girdiği kaydedildi. Şirketin orta ölçekli şirketlere yönelik ürün satışları yüzde 10, proje grubu satışları yüzde 67 büyüme gösterdi. Diğer yandan Logo’nun faaliyet giderleri 2009 yılı itibarıyla yüzde 21 azaldı.

Genel olarak sektörde, büyük ve orta ölçekli şirketlere yönelik ürün satışları bir önceki yıl seviyelerine yakın gelişti. Diğer yandan Logo’nun küçük boy işletmelere yönelik ürünlerde ve yurtdışı satışlarında önemli düşüşler yaşandığı kaydedildi. Yurtdışı satışlar konusuna değinen Logo İcra Kurulu Başkanı Ali Güven, “2006 yılından sonra Dubai tarafında ciddi yatırımlar yaptık. Dubai’nin krizde büyük darbe yemiş olması bizim buradaki faaliyetlerimizi de etkiledi” dedi.

2010 birinci çeyrekte 2009 birinci çeyreğe göre çok ciddi anlamda bir büyüme kaydettiklerini açıklayan Güven, pazarda iyileşmenin başladığını; giderlerini optimize ettikleri için bu yıl ciddi oranda büyüme beklentisi içinde olduklarını söyledi. IDC verilerine değinen Güven, Logo’nun 16,3 milyon dolar ile Türkiye’de ERP yazılım pazarında SAP’nin ardından piyasa ikincisi olduğunu ifade etti.

Yurtdışı çalışmalarının sürdüğünü belirten Güven, bu kapsamda İranlı teknoloji gruplarından Nafis Holding ile İran pazarına yönelik bir işbirliği gerçekleştirdiklerini aktardı. Logo, benzer bir işbirliğini Dubai’de gerçekleştirmek üzere çalışmalarını sürdürüyor.

2010’da satışta büyüme hedefi yüzde 20

Güven; "2010 yılında satış gelirlerinde yüzde 20’lik bir büyüme hedefimiz söz konusu. Periyodik gelirlerde ise yüzde 73 gibi bir hedef var önümüzde. Bilişim alması, sahip olması, kullanması ve bırakması kolay bir araç olmalı. Dolayısıyla biz bütün pazara gidiş modelimizi yıllar bazında periyodiğe yani bir nevi aboneliğe çevireceğiz" diyerek yeni yıl hedeflerini açıkladı.

2010 yılı gelirler pastasını oluşturan dilimler; yüzde 32 ile KOBİ, yüzde 35 ile orta ölçekli şirketler, yüzde 6 ile projeler, yüzde 7 ile yurtdışı çalışmaları ve yüzde 19 ile periyodik hizmetler oluşturuyor. Periyodik hizmet geçen yıl yüzde 12 idi. Logo, bu taraftaki yoğunluğunu artırdığını bu oranla da gösteriyor. Logo, 2009 yılında periyodik gelirlerini yüzde 23 oranında artırdı.

Su ve elektrik gibi yazılım

2010 yılında hizmete yönelik periyodik bir yapı hedeflendiğinin altını çizen Güven, Logo çözümlerinin maliyet avantajı yaratmaktan öte para kazandıran bir araç olmasının amaçlandığını belirtti. Yazılımın kullanımı ucuz, periyodik olarak ücretlendirilerek alınan bir hizmet olması gerektiğini vurgulayan Güven, “Bir şirket ilk kurulduğu zaman, elektriğini, suyunu, doğal gazını, telefonunu ve ADSL hattını bağlatır. Biz bunun ardından Logo’sunu bağlatmasını hedefliyoruz. Logo raftan alınıp kurulan bir yazılım ürünü değil, su gibi musluğu açtığını zaman gelen bir hizmet olacak” dedi. Bu paralelde beş yıllık süreçte Logo çözümlerini şirketler için elektrik su gibi bir hizmet haline getirmeyi amaçladıklarının altını çizdi.

Web üzerinden yazılım çözümleri sunma planlarına değinen Güven, Garanti Bankası, Turkcell, TTNET gibi şirketlerle gerçekleştirdikleri projelerle bunu hayata geçirmeye başladıklarını belirtti. Güven bu yöntemle korsanın sıfıra ineceğini kaydetti.

Ar-Ge’de kesinti yok

Kriz dolayısıyla Ar-Ge dışında tüm giderlerinde optimizasyon yapan Logo, Ar-Ge konusundaki yatırımlarını sürdürdü. 2009’da şirketin Ar-Ge harcamalarının ciroya oranını yüzde 50 seviyesinde gerçekleşti.

Korsan küçük ürünlerde ciddi tehdit

Yazılımın Türkiye bilişim pazarında yerinin hala çok küçük olduğunu vurgulayan Güven, Türkiye’de yazılımın çok hızlı büyümediğini sözlerine ekledi. Burada korsan yazılımın önemli bir etkisi olduğunu belirten Güven, “Korsan yazılım küçük ürünlerde bire bir oranda. Yani her satılan küçük ürünün bir adet de korsanı satılıyor” dedi.

Stratejik işbirlikleri

Logo olarak 170 bin şirket ve bir milyonun üzerinde kullanıcıya ulaştıklarını kaydeden Güven, markalarının KOBİ’lere ulaşmanın en iyi yolu olduğunu belirtti. Bu kapsamda stratejik işbirlikleri gerçekleştirdiklerini ifade eden Güven, şu bilgileri verdi: “Geçen yıl Garanti Bankası ile GOGaranti uygulamasını gerçekleştirdik. 2010 yılında bu iş birliklerine yenileri ekleniyor. Turkcell ile önemli bir iş birliğimiz var. Şuanda Turkcell’in İşTCell, İşTeKazan Projesi kapsamında Logo ürünlerinde önemli avantajlar sunuluyor. Aynı zamanda TTNET ile TTNET İş Yerim kapsamında ilk defa bir LOGO ürünü aylık abonelik yöntemiyle pazara sunuluyor. Ayrıca Unite ile ‘Bordrolamada Teknolojik Dış kaynak Kullanımı’ projesini ve PayNRoll ürününü geliştirdik. 13-14 Nisan tarihlerinde İnsan Kaynakları Zirvesi’nde ürünümüzün lansmanı gerçekleştirilecek.”