Genel 12 KASIM 2008 / 14:18

Kuzey Amerika TV sevkıyatında yüzde 12 büyüme

DisplaySearch tarafından yapılan araştırma, Kuzey Amerika'daki TV talebinin arttığını ortaya koyuyor.

DisplaySearch tarafından yapılan araştırma, Kuzey Amerika'daki TV talebinin arttığını ortaya koyuyor.


DisplaySearch'ün araştırmasına göre Kuzey Amerika'da yılın üçüncü çeyreğinde üreticilerden perakendecilere yapılan TV nakliyatı dönemsel bazda yüzde 6, yıllık bazda yüzde 12 büyüme kaydederek 10 milyon üniteyi geçti.

LCD ve plazma TV nakliyatı yıllık yüzde 21 ve yüzde 20 artışla en güçlü konumda. Buna karşın projeksiyon TV nakliyatları yıllık yüzde 50 düşüş gösterdi. Rapora göre Kuzey Amerika TV pazarında üçüncü çeyrekte gerçekleşen büyüme, geçen yıl aynı döneme oranla çok daha büyük ve beklenenden çok daha iyi. Rapor, Eylül ayında oluşan satış talebi zorluklarından önce, perakendecilerin çeyreğin ilk ayları boyunca satın alma seviyelerini koruduğunu gösterdi.


Kuzey Amerika'nın düz panel televizyon dağıtım oranında üçüncü çeyrekte başı yüzde 19,4 ile Samsung çekerken, onu yüzde 12,3 ile Sony ve yüzde 9 ile Sharp takip etti. LCD televizyon nakliyatında da aynı markalar sırasıyla, yüzde 18,8, yüzde 13,9 ve yüzde 10,2 dağıtım oranı elde etti. Plazma televizyonlarda ise Panasonic geçen çeyreğe oranla yüzde 37, Samsung yüzde 9 artış gösterdi.