Genel 07 MAYIS 2009 / 13:10

Küresel Lotus stratejileri İstanbul’da aktarıldı.

“Lotusphere Comes To You” IBM yetkilileri, çözüm ortakları ve Lotus profesyonellerini biraraya getirdi.

“Lotusphere Comes To You” IBM yetkilileri, çözüm ortakları ve Lotus profesyonellerini biraraya getirdi.


Uluslararası Teknoloji Konferansı Lotusphere, İstanbul'da bir günlük bir etkinlik olan Lotusphere Comes To You ile gerçekleşti. Birçok Lotus profesyonelinin ve IBM yöneticisinin yer aldığı konferansta yeni işbirliği ve iletişim stratejilerinin yanında KOBİ'lere özel çözümler aktarıldı. Bu yıl ikinci defa İstanbul'da tek günlük bir toplantı olarak düzenlenen etkinlikte, IBM yetkilileri, çözüm ortakları ve Lotus profesyonelleri bir araya geldi. Etkinlik oturumlarında üzerinde durulan iki konu değişen iş yapış şekilleri ve Lotus ürünlerinin bu noktadaki konumu oldu. Etkinlikte tartışılan konular arasında KOBİ'lerin IT sorunları da yer aldı. Konferansın açılış konuşmasını gerçekleştiren IBM Türk Lotus Satış Yöneticisi Ülkü Ceylan, Lotus'un Türkiye'deki stratejisine değindi. Türkiye'nin IBM tarafından gelişmekte olan pazarların arasında yer aldığını belirten Ceylan, "İçinde bulunduğumuz bölgenin itici gücü olarak iş yapış şekillerimizi geleceğin eğilimlerine göre ayarlamalı, bugün seçtiğimiz stratejinin firmamızın beş yıl sonrasını da etkileyeceğini bilmeliyiz" diye konuştu.


İş yapış şekilleri farklılaşıyor


Etkinliğin konuşmacılarından IBM Tüm Ülkeler Lotus İşbirliği Çözümleri Satış Direktörü Michael Garbett, ise Orlando'da gerçekleştirilen Lotusphere'de anlatılan önemli başlıkları aktarırken şöyle konuştu: "Daralan ekonomiyle birlikte şirketlerin geleneksel yöntemlerden uzaklaşıp IT yatırımlarında yeni yöntemlere yöneldiklerini görüyoruz. Başarılı firmalar şu andaki duruma bir fırsat gözüyle bakıyor. Bu dönemde sadece ofis içindeki çözümler değil, ofis dışından alınan servisler de büyük önem taşımaya başladı."Orta ve Doğu Avrupa Lotus Mesajlaşma ve İşbirliği Yöneticisi Uffe Sorensen ise 145 milyonun üzerinde kullanıcısı bulunan Lotus Notes ve Domino'nun web 2.0'ın iş yapış şekillerine yapacağı etki üzerinde durdu. Sorensen, "Gelişen teknolojiyle birlikte firmaların işleyişleri de değişiyor. Özellikle kullanıcıların yarattığı içerik büyük önem taşımaya başladı. Şirketler tam da bu yüzden iş birliği araçlarına giderek daha fazla önem veriyor. Çalışanlar nerede olursa olsun, bu araçlar sayesinde kurumlarına katkı sağlayabiliyor" diye konuştu. IBM Lotus Orta ve Doğu Avrupa Kanal Geliştirme Lideri Oskar Laufer ise gerçekleştirdiği sunumunda KOBİ'lere yönelik IBM çözümlerinden bahsetti. Laufer, "Artık küçük ölçekli firmalar da büyük ölçekli firmalarla aynı IT sorunlarını yaşıyor. Onlar da spam, virüs, kısıtlı IT bütçesi gibi konularla baş etmek zorunda. Tam da bu yüzden Türkçe dil desteği de bulunan Lotus Foundations gibi çözümler ön plana çıkıyor. Şirketler yaptıkları yatırımların basit, ekonomik ve güvenilir olmasını istiyor. Lotus ürün grubu bütün bunları sağlıyor" değerlendirmesinde bulundu.