Genel 13 TEMMUZ 2011 / 17:03

Kuponla araba alma dönemi başladı

Fırsat sitelerinde kuponla araba satmaya başladılar

Groupon, geçtiğimiz Salı günü ilk araba kuponunu sundu. Bu gelişme, en büyük online günlük anlaşma şirketinin daha büyük fiyatlı ürünlere doğru yelken açtığının işareti olarak görülüyor. Ayrıca şirket halka açılıyor ve kullanıcılarının konum bilgisine dayalı teklifler de vermeye hazırlanıyor.



Groupon satın almada Detroit’te bir otomobil bayisi üstünden 500 dolar indirimle 199 dolara araba, yeni veya ikinci el araçta leasing imkanını kullanıcılarına sundu.

80 milyondan fazla üyesi olan Groupon, genelde restoran veya spa merkezleri gibi daha küçük ölçekli ürün ve hizmetlerde indirimler sunuyor. Şirket standart olarak anlaşmadan sağlanan gelirin yüzde 50’sini alıyor. Daha büyük satın almalara yayılmaksa parasal bazda daha yüksek yüzde 50’lik komisyon anlamına gelecek.

Harvard Üniversitesi’nden Doç. Ben Edelman’a göre ‘yeni otomobil’ gibi pazarları açmak ve bunun için kredi imkanlarını sunmak tüketici için çok çekici ve Groupon için de gelir artırıcı bir hamle. Ama otomobil sunmak, bazı problemleri beraberinde getirebilir. Bu senet bir arabanın veya leasing’in maliyetinin çok küçük bir bölümü. Yani temelde Detroit’teki otomobil satış noktası olan LaFontaine’den aracı satın alma veya leasing kullanma üstüne bir anlaşma. Ama Edelman’a göre, bu çok zayıf bir müzakere yapısı. Çünkü satıcı aynı aracı daha yüksek paraya sunarak bu yapının avantajını kullanabilir.

Birçok Groupon teklifinde fiyatlar halihazırda tüketiciye gönderilmiş oluyor. Böylece müşteriler hangi fiyata ne alacaklarını biliyor. Ama Edelman, otomobil satın almak söz konusu olduğunda, ne kadarlık bir indirimin uygulanacağının açık olmayabileceğine dikkat çekiyor ve fiyatın en baştan belirlenip sabitlenmesi gerektiğini belirtiyor. LaFontaine Auto’nun sahibi Bob Milner ise konuyla ilgili bilgi vermedi.



Groupon halka açılıyor ayrıca kullanıcı konum bilgisini de toplamaya başlıyor

Öte yandan Groupon geçtiğimiz ay halka açılma kararı aldı. Hedefi ise, bu halka arzla en az 750 milyon dolar gelir elde etmek. Ama şirketin kupon hizmetinin hem girişimciler hem de varolan güçlü web siteleri tarafından kolayca taklit edilebilecek olması, şirkete yönelik eleştirilerin de temeli. Google bir süre önce benzer bir servise başladı ve Amazon.com da bu ay AmazonLocal isimli benzer bir yapıyı hayata geçirdi.

Bu arada, kullanıcıların konumlarını baz alarak daha fazla fırsat sunan Groupon, gizlilik politikalarını da daha fazla bilgi almak üzere değiştiriyor. Bu değişim konusunda tüm kullanıcılarını bir e-posta ile bilgilendiren Groupon, bu yeni politikaların, kullanıcılar hakkında özel bilgileri kullanmak konusunda daha fazla şeffaflık sağlayacağını söyledi. Halka arz hazırlıkları yapan şirketin bu açıklaması, kullanıcı konum tabanlı mobil bir servis olan Groupon Now’ın arifesinde yapıldı.

Groupon mobil uygulamasını kullanan ve cihazı ile bulunduğu bölge bilgisini paylaşan kişiler sayesinde, Groupon da konum bilgilerini cihazdan toplayıp, buna uygun pazarlama hamleleri yapacak. ‘Kişisel bilgi’ tanımını da derinleştiren Groupon, bu yapıya ‘ilgi alanları ve alışkanlıkları’ da ekledi ve seyahat anlaşmaları sunan Expedia ile anlaşmanın, kullanıcıların seyahat teklifleri alması halinde, seyahat sitesiyle paylaşılabileceği anlamına geldiğini bildirdi.
ETİKETLER : Groupon