Genel 20 NİSAN 2010 / 09:33

Kriz, teknoloji tüketicisini bilinçlendirdi

DataStar Ürün Müdürü Mahmut Ulucan, krizle birlikte artık teknoloji tüketicilerinin daha bilinçli hareket ettiğini savundu.

DataStar Ürün Müdürü Mahmut Ulucan, krizle birlikte artık teknoloji tüketicilerinin daha bilinçli hareket ettiğini savundu.


DataStar şirketinin Ürün Müdürü Mahmut Ulucan, yaşanan son ekonomik krizin Türkiye'de teknoloji tüketicilerinin satın alma eğilimlerinde değişimlere neden olduğunu açıkladı. Kriz öncesinde genellikle teknoloji tüketicilerinde ‘pahalı iyidir' şeklinde özetlenebilecek bir algı olduğunu belirten Ulucan, "Ancak ekonomik kriz, teknoloji tüketicilerini daha bilinçli hareket etmeye teşvik etti. Bunun sonucunda da tüketiciler gereksinimlerini iyi belirlemenin ve fiyat/performans değerinin öneminin farkına vardılar" dedi.

Özellikle internetin yaygınlaşmasıyla birlikte bilgisayarların artık çalışma odalarından çıkıp, oturma odalarına girdiğini söyleyen Ulucan, son yıllarda özellikle taşınabilir bilgisayarların masaüstü bilgisayarlara göre daha çok tercih edildiğini belirtti. Ulucan sözlerini şöyle sürdürdü: "Açıkçası bundan beş yıl öncesinde tüketiciler, bilgisayar gibi teknolojik ürünleri iyi tanımıyordu. Bunun sonucunda da tercih yaparken fiyatı kriter olarak alıyordu. Başka bir deyişle pahalı olanı tercih ediyordu. Oysa bilgisayarın hayatımıza daha fazla girmesiyle tüketicilerin bu ürünlere ilişkin bilinçlenmesi ve de özellikle ekonomik krizin etkileri sonucunda, artık özellikle bilgisayar ürünlerinde daha uygun fiyatlı ürünler tercih edilmeye başlandı; kullanılmayacak özellikler için ekstra maliyet ödeme dönemi bitti."

Önce gereksinim belirleniyor, sonra en uygun fiyatlı ürün aranıyor

Bilgisayarın artık lüks değil, gerekli bir ürün haline geldiğinin altını çizen Ulucan, bunun sonucunda da kriz ortamında da bilgisayar satışlarının devam ettiğini söyledi. Ancak tüketicilerin artık gereksinimlerine göre ürün seçmeye başladıklarını; gereksinimi belirledikten sonra da buna uygun en iyi fiyatı veren ürünü tercih ettiğini ifade eden Ulucan sözlerini şöyle sürdürdü: "Bilgisayar almaya karar veren tüketiciler öncelikle eğer bu konuda biraz bilgili ise kendisi, değilse mutlaka danışacağı biri aracılığıyla nasıl bir ürüne gereksinimi olduğunu belirliyor. Sonra da bu gereksinime cevap veren en uygun fiyatlı ürünleri saptıyor. Başka bir deyişle fiyat/performans değerini ölçüt alıyor."