Genel 22 NİSAN 2010 / 13:33

KOBi'lerin e-ticaret reçetesi Google ve Netsis'ten

KOBİ'ler, e-ticaret stratejilerinin masaya yatırıldığı "E-ticaret kapınızı çalıyor" başlıklı toplantıda biraraya geldi.

KOBİ'ler, e-ticaret stratejilerinin masaya yatırıldığı "E-ticaret kapınızı çalıyor" başlıklı toplantıda biraraya geldi.


Toplantıda, Google Türkiye Orta Doğu ve Afrika Bölge Pazarlama Müdürü Mustafa İçil, İnternet üzerinden pazarlama ve satışa ilk kez adım atacak şirketlere özel reçeteler sundu ve internetin yaşantımızda artan önemine değindi.

İnternet pazarı hakkında önemli rakamlar veren İçil, "Rekabetin giderek arttığı ticari pazarlarda ekonomik krizle birlikte e-ticaret öne çıkıyor. Yenilikçi olmayan ve internete yabancı kalan firmalar rekabette geri kalıyor. Dünyada 1.7 milyar bilgisayar kullanıcısı var. Günlük yapılan arama sayısı ise 3.6 milyar. Tüm bunların yanında 4.6 milyar civarında da mobil abone var. Aramaların yüzde 50'si akıllı telefonlar aracılığı ile yapılıyor. Türkiye'ye baktığımızda 28 milyon internet kullanıcısı, 10-11 milyon bilgisayar bulunuyor. Bu sayı giderek artıyor. İş dünyası artık internette iş süreçlerini yürütüyor. Sonuç olarak internette çok büyük bir pazar var." dedi.

Elektronik ticaretin sadece internetten satış olarak algılanmasının doğru olmadığına dikkat çeken İçil, önemli olanın internette var olmak olduğunu kaydetti. Firmaların internette yatırım yapmaya başladığına değinen ve İnternet mecralarına yapılan reklam yatırımlarının geçtiğimiz yıllara oranla yüzde 10 civarında arttığının altını çizen İçil, "İnternet aynı zamanda gazete dergi gibi reklam mecralarının da en büyük tamamlayıcısı. Kullanıcıların yüzde 57'si televizyonda izledikleri reklamın, ürün ve hizmetin incelemesini internetten yapıyor" dedi.

Netsis Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ihlamur da konuşmasında internet pazarındaki büyümeye şu rakamlar ile değindi: "Amazon.com, 2008 yılında krize rağmen yüzde 30 oranında büyüdü. Google yine kriz yılı 2009'da yüzde 10 ila 20 arasında bir büyüme kaydetti. Bu büyümeleri bilişim sektörüyle kıyasladığımızda e-ticaretin ne kadar önde olduğunu ve hızla gelişme kaydettiğini görüyoruz" dedi.

Netsis Genel Müdürü Timur Turgutlu ise konuşmasında, Netsis'in özelikle KOBİ segmentindeki müşterilerinin e-ticarete açılmalarına destek sağlamak için yaptığı yatırımlara vurgu yaptı. Turgutlu, "2008 yılında yatırımını yaptığımız Genport firmamız, e-ticaret alanında uzmanlaşmak üzere kuruldu. Gerek web sitesi, gerek Google AdWords hizmetleri ile küçük ve orta ölçek KOBİ'lere internette var olmalarını sağlayacak hizmetler veriyor. 600 TL gibi bir maliyetle e-ticaret yatırımına başlanabilir. Üstelik sektör kısıtlaması da yok" dedi. Toplantının sonunda Genport'un sunduğu hizmetler ile internette yeni pazarlara açılan yalıtım ve inşaat malzemeleri firması Gülyapan İnşaaat'in sahibi Ayhan Gülyapan, Nepazar.com üzerinden gerçekleştirdikleri satış başarılarını katılımcılar ile paylaştı.