Genel 26 OCAK 2009 / 14:31

Kaspersky Türkiye pazarında iddialı

Kaspersky Türkiye Ülke Müdürü Murat Göçe ile yeni yılda planlar ve pazar üzerine konuştuk.

Kaspersky Türkiye Ülke Müdürü Murat Göçe ile yeni yılda planlar ve pazar üzerine konuştuk.


Kaspersky, geçtiğimiz yılın sonuna doğru Türkiye ofisini hayata geçirmişti. Bu gelişmeyle şirket Türkiye’de adımlarını sıklaştıracağının işaretini de vermişti. 2009’la birlikte şirket yeni açılımlar yapmaya başladı. Kaspersky Türkiye Ülke Müdürü Murat Göçe ile yeni yılda planlar ve pazar üzerine konuştuk.2009 yılı krizle birlikte geldi. Bu süreç sizi nasıl etkiledi?Kriz bizi çok etkilemedi açıkçası. Satış rakamlarına baktığımızda çok büyük bir gerileme görmedik. Daha fazla artış olabilirdi ama ne olması gerektiğini tahmin etmek de zor tabi. Ama baktığımız zaman satışlarımız çok hızlı şekilde artıyor. 2009’un geldiğini aslında hissetmedik. 2008’deki büyüme hızımız, büyüme grafiğimiz aynı şekilde devam etti. Özel, güncel açıdan bize yansıyan bir şey olmadı.Sizce bu tür ekonomik kriz dönemlerinde güvenliğin önemi artıyor mu? İnsanlar bu dönemde daha güvenli hissetmek adına, güvenlik yazılımlarına ağırlık veriyorlar. Başlarına gelebilecek saldırı olayları dolayısıyla. Aksaklıkları azaltmak adına güvenlik yazlımına önem veriyorlar. Kasa satışları artıyor, sigorta poliçeleri daha fazla yapılmaya başlıyor. Yani yasal olan işler, normalde hiç dönüp bakılmayan konular daha hassas oluyor. Alarm sistemi satışları bu dönemde patlıyor. Aynı dönemde güvenlik yazılımları da artıyor. Normalde kopya kullananlar bu dönemde gidip ürüne para veriyor. PC satışları düştüğü için bizim antivirüs penetrasyonumuz da o oranda düşüyor. Ama bizim satışlar yükselme grafiğinde olduğundan ne oranda olduğunu saptayamıyoruz.Ne gibi yeni çözüm ve sürümler var önümüzde?Kaspersky dinamik bir yapıya sahip. Bireysel ürünlerde Mayıs ayında 2010’a dair değişik özellikler gelecek. Kurumsal tarafta da bir buçuk yıldır beklediğimiz sürüm 8.0 çıkacak. Kurumsal da zaten iyi olan ürünlere bir takım özellikler eklenecek. Hem bireysel hem kurumsal tarafta iki tane yeni ürün gamı var. Bir üçüncü dal ise mobil güvenlik. Satışlarımızda da hareketlenme söz konusu. Mobil Security 10.0 ya da 2010 isimli çok ciddi bir ürünümüz çıkıyor. Bu ürünle ciddi bir atılım bekliyoruz. Ürünün 2010 yılı başında piyasada olması öngörülüyor.Cloud computing kavramı son dönemde öne çıkan konular arasında. Kaspersky buradaki altyapı ve çözümlerini nasıl üretecek?Yapı daha yeni oturduğu için elimde çok net veriler yok. Ama şöyle bir gerçek var; yapıyı nasıl kurarsanız kurun, kullanıcın bilinçli olması şart. Atakların yüzde 65’inin içerden yapıldığını biliyoruz. Siz nasıl bir ağ kurarsanız kurun, o ağa bağlı kişiler tarafından bir atak söz konusu zaten. Dolayısıyla uç noktalardaki güvenliğin kontrol altında olması lazım. Ama Kaspersky çözümlerinin kullanıldığı büyük veri merkezleri var. Çok güncel bir konsept oldugu için yanlış bilgi vermek istemiyorum. Ama bu kadar büyük veri merkezlerine hizmet veren Kaspersky ona göre yapılanmayı da bilecektir. Mobil tarafta güvenlik konusu kritik hale geldi. Bu tarafta ne gibi açıklar var? Neler yapılabilir?Cep telefonlarına bankalardan ya da farklı yerlerden mesajlar geliyor. Bir spam ağı var aslında cep telefonlarında. İkincisi telefonunuzun dinlemeye alınması tehdidi. Siz arkanıza dönüyorsunuz, biri çaktırmadan bir yazlım koyuyor ve dinlenmeye başlıyorsunuz. Bunu da operatör tarafından halledemezsiniz. Üçüncüsü, telefonunuz çalındı, bir başkasına gitti, siz bunu takip edemezsiniz. Operatör bu konuda da destek vermiyor. Ama Kaspersky üç konuda da mobil antivirüs programı yapıyor.Bir; spam engelleyici program var içinde, SMS gelmiyor. İki; yeni bir program, şifreyi vermeden dinleme programı indirmeleri olanaksız. Üç; başkası kartını taktığı andan itibaren Kaspersky antivirüs sizin kayıtlı telefon numaranıza SMS atıyor, ‘Ben bu numaralı telefona takıldım’ diye.Mutlaka bireysel taraflarda da bir çözüm ihtiyacı doğuyor. Bu zaten kendini göstermeye başladı. Çevrimiçi sitemizde şu an satılıyor. Eskiden 10 ayda 15 tane satılırdı şimdi günde 15 tane satılıyor. Cep telefonuna yönelik virüs tehditlerinin artmasıyla da artacak bu diye düşünüyorum.Pazar konusunda değerlendirmenizi alabilir miyiz? Kaspersky’nin şu an pazardaki konumu nedir? Bireysel ve kurumsal iki ürün gamımız var. Bireyselde zaten en üst sıradayız. Bir ya da iki diyelim. Pazarın tamamını ele geçirmek adına çok hızlı ilerliyoruz. Kurumsalda üç ya da dördüncülükteyiz. Betası çıkan ve kendisi üç ay içinde piyasaya verilecek yeni sürümle, çok hızla yukarı çıkacağımızı tahmin ediyoruz. Kaspersky, bundan bir kaç yıl önce de satılıyordu ama hiç bilinmiyordu. Özellikle 2009 ve 2010’da tek konuşulan marka olacak. Yarın için çok konuşmak doğru değil bu dünya ortamında ama sürekli bir artış varsa, bu ivme doğrultusunda bu bir yıl daha gidecektir. Türkiye ofisimizi Kasım’da açtık. Hedefimiz 2009 yılı içinde 10 kişilik bir kadroya ulaşmak. Türkiye’nin en iyi şirketlerinden insanları bünyemize katıp üstün seviyeli bir kadro kurmayı hedefliyoruz.Türkiye’ye yatırımlar nasıl sürüyor?Türkiye’nin Kaspersky’de çok özel bir yeri var. Türkiye ofisi 21. yerel ofis olarak açıldı. Bir lokal ofis açılıp da sadece bir ülkenin bağlı olduğu tek ülke Türkiye. Bu Türkiye’den beklentinin çok fazla olduğunu gösteriyor. Yatırım çok fazla yapılıyor. Kaspersky’nin Türkiye’ye milyon dolarlık bir harcaması var. Bu yatırımı yapıyorsa da arkasında sonuna kadar durup iyi bir kadro kurmak zorunda.Bizim iki tane ana dağıtıcımız var. Bunlar konuya odaklanmış markalar. Bunlar üzerinden bir kanalımız var ve ayrıca da perakende mağazalar. Mağazadan mağazaya bireysel ürünler, kanaldan da kurumsal ürünler pazarlanıyor. Şu an Türkiye’nin her yerinde Kaspersky satan bir bayii var. Kanal yapısı düzgün kurulmuş durumda. Mağazalardan MediaMarkt gibi Türkiye’nin en büyük mağaza zincirlerinde de Kaspersky satılıyor. Kaspersky ofisinin açılmasıyla bu yapı daha formal hale getirilecek. Zaten Türkiye ofisini de bunun için açtık.