Genel 13 KASIM 2013 / 15:33

İzleyiciler sosyal medyadan katılım sağlayabildiği programları tercih ediyor

Sosyal medyanın, tamamlayıcı içerik potansiyeli oldukça yüksek.
Kurumlar için teknolojik platformlar üzerinde yaratıcı pazarlama projeleri üreten Pharos Digital’in CEO’su Emrah Fakir, 13 Kasım 2013 tarihinde konuk konuşmacı olarak katıldığı Turkcell Teknoloji Zirvesi’nde dijital ortamda bulunan ve televizyon izleyicisinin seyrettiği programla ilişkilendirilebilen tamamlayıcı içeriklerin markalara pazarlama stratejileri açısından önemli fırsatlar sunduğunu ifade ediyor.

3 kişiden 1' izlediği programla ilgili tweet atıyor

12-13 Kasım 2013 tarihlerinde Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleşen Turkcell Teknoloji Zirvesi’ne konuk konuşmacı olarak katılan Pharos Digital’in CEO’su Emrah Fakir, “Reklamverenler için Tamamlayıcı İçerik Fırsatları” konulu sunumunda dünyada tüketicilerin televizyon izleme alışkanlıklarının hızla değiştiğine dikkat çekerek her üç kişiden birinin izlediği program ile ilgili tweet attığını vurguladı.
ABD’de yapılan bir araştırmaya göre akıllı telefon ve tablet sahiplerinin yüzde 85’inin ayda bir defa, yüzde 40’ının ise her gün olmak üzere televizyon izlerken maillerini kontrol ettiklerini, sosyal medya hesaplarını kullandıklarını veya web sitelerini incelediklerini açıklayan Emrah Fakir, ikinci ekranlar üzerinde alınan bu aksiyonların izlenilen içerikle ilişkilerinin oldukça kuvvetli olduğunu belirtti.
İzleyicilere seyrettikleri içeriklerin doğruluğunu kontrol etmek, bu içerikle ilgili başka insanların görüşlerini öğrenmek, kendi görüşlerini başka insanlarla paylaşmak ve yayında geçen ürünü satın almak için son derece interaktif bir yol sunan ikinci ekranların ve bu ekranlar üzerinden erişilebilen tamamlayıcı içeriklerin markalara yeni fırsatlar sunduğunu belirten Emrah Fakir, internet üzerinde tamamlayıcı içerikleri bulunan televizyon programlarının seyredilme oranlarının diğer programlara göre daha yüksek olduğunu da belirtti.

Sosyal medya pazarlama verileri sağlıyor

Sosyal medya kullanımı sadece halkla ilişkiler mecrası olarak, program içerikleri hakkında geribildirim almak ve görüntüleme reklamları yayınlamak için değil, pazarlama alanında kullanılmak üzere veri toplamak için de kullanılıyor. Bilkent Cyberpark’ta büyük veri alanında bulut servisler üreten bir teknoloji şirketi olarak çalışan Kimola, Social TV Analytics hizmeti ile reyting ölçümlerinde izleyicilerin twitter iletilerini değerlendiriyor.