Genel 22 OCAK 2013 / 14:34

İstanbul en çok telefonla konuşulan şehir oldu

İstanbul en çok telefonla konuşulan şehir oldu

Avea, 2012 yılı tüketici alışkanlıklarını değerlendirdiği “Avea Müşteri Profil Endeksi”nin sonuçlarını açıkladı. Rapora göre, kadın aboneler konuşma ve kısa mesaj kullanımında birinci olurken, veri ve akıllı telefon kullanımında erkekler zirvede yer aldı. 



Avea’nın 2012 yılına ilişkin hazırladığı “Avea Müşteri Profil Endeksi”nin sonuçlarına göre aboneler, en çok modayı takip ederken, işbirliği servislerinden erkeklerin magazin ve astrolojiyi kadınlardan daha fazla kullanıyor. Genç erkek aboneler teknoloji ve astroloji servislerinden sonra en çok NBA basketbol servisine ilgi gösterirken, cepten en çok Tarkan dinlendi.

Konuyu değerlendiren Avea Müşteri İlişkileri Direktörü Bülent Velioğlu şöyle konuştu;
“İletişim stratejilerinde ortaya koyduğumuz ürün, servis, tarife ve marka ortaklıklarını oluştururken, en güçlü dayanağımız müşterimizin davranış ve tüketim eğilimi. Bu bizi tamamen müşteri odaklı bir yapıya götürüyor. Önümüzdeki dönem planlarımızın hepsini de hem bu araştırma hem de bu analiz datalarında çıkan sonuçlara göre yaptık. Türkiye’de bir ilke imza atan S.E.Ç tarifesinin oluşturulmasında bu tür saptamalarımız etkili oldu. Bu araştırma sonuçlarının bir diğer olumlu yansımasını ise ‘Avea Her Yerde Kazandırır’ platformunda görüyoruz. Müşterimizin bizden ne beklediğini çok iyi tespit ettiğimiz için, onlara dokunan onlara değer yaratan işbirliklerine imza atıyoruz”

Endeksin sonuçlarına göre,  İstanbul en çok konuşan ve en çok veri kullanan şehir olarak işaret edilirken, kısa mesaj liderinin ise İzmir olduğu gözlemlendi.

2011 yılına oranla 2012 yılında Avea abonelerinin konuşma sürelerinin yüzde 25 arttığını vurgulayan Bülent Velioğlu sözlerini şöyle sürdürdü;
“Araştırma sonuçları kadınların konuşma ve MMS gönderiminde, erkeklerin ise data ve akıllı telefon kullanımında daha etkin olduğunu gösterdi” dedi. Gençlerin 25 yaş üstü müşterilere oranla daha çok mesaj gönderdiğinin altını çizen Velioğlu, “Biz genelde müşterilerin taleplerini araştırma birleşiminden çıkan argümanlardan oluşturuyoruz. Bu da bizi tamamıyla müşteri odaklı bir yapıya götürüyor. Çünkü, müşterilerimizi 360 derece saran çalışmalar yapıyor, onların hem cebine hem de kalbine dokunuyoruz”

Erkekler çiçek göndermeyi ve burç okumayı seviyor

Endeks verileri abonelerin en çok giyim sektöründe yapılan kampanyalardan yararlandığına ışık tutarken, bu sektörü sırasıyla gıda, e-ticaret ve ulaşım alanları izledi. Erkekler çiçek gönderimi ortaklıklarına kadınlara göre yüzde 62 oranında daha fazla ilgi gösterdi. 25 yaş üstü aboneler gençlere göre 7 kat daha fazla çiçek gönderimi yaptı.

Endeksin gösterdiği bir başka çarpıcı sonuç ise, erkeklerin astroloji servisini kadınlara göre yüzde 26 oranında daha fazla, magazin servisini ise kadınlara göre 2 kat daha fazla kullandığı oldu.

Kadın da erkek de "akıllandı"

Endeks; kadınların akıllı telefon sahipliği oranında yüzde 45, erkeklerin akıllı telefon sahipliği oranında ise yüzde 62 yükselme olduğunu gösterdi. Verilere göre 25 yaş altındaki gençlerin akıllı telefon sahiplik oranı 3 kat artarken, 25 yaş üstü müşterilerde bu oran 2’ye katlandı.

Sonuçlara göre abonelerin uluslararası arama süresi yüzde 26 oranında daha uzun olurken, kadınlar yüzde 11 oranında daha fazla uluslararası görüşme yaptı. Kadınların en çok seyahat etmeyi tercih ettiği Avrupa ülkelerinin; Fransa, İspanya, Belçika; erkeklerin de Fransa, Yunanistan ve İtalya olduğu görüldü. Gençlerin ise; Avrupa’da Hollanda, Avusturya ve İngiltere’yi tercih ettikleri ortaya çıktı.