Genel 02 ARALIK 2011 / 12:56

İşletmelerin yarısında kurtarma bir felaket

Felaket kurtarma planları olan işletmelerin yarısından fazlası tehlike altında. Test edilmemiş sistemlerin beklenmeyen durumlarda yapacağı etki belirsiz. 

Birkaç ay önce BlackBerry sunucularındaki bir hata yüzünden günlerce e-postalarına ulaşamayan iş dünyasının hemen hemen yarısı, felaket kurtarma ‘çözümsüzlüğünün’ tehlikesi altında. Birçok işletmede hâlâ bu anlamda bir önlem yok, olanların büyük bölümünün nasıl bir tepki vereceği bilinmiyor.

İngiltere’de faaliyet gösteren yönetim hizmetleri sağlayıcısı ControlCircle’ın gerçekleştirdiği, CIO/COO ve BT yöneticilerini kapsayan ankete göre işletmelerin yüzde 90’ının ‘kağıt üzerinde’ bir felaket kurtarma stratejisi var. Buna karşın bu işletmelerin sadece yüzde 46’sı son 12 ay içinde bu sistemleri test ederek iş sürekliliğini her durumda sağlayacaklarını onayladı. Yani yüzde 54’lük kısım felakete karşı gerçekten hazır değil.

Stratejilerin yarısı 2 yıldan önce hazırlanmış

Söz konusu işletmelerin BT yöneticilerinin yüzde 42’si sistemleri en son ne zaman test ettiğini hatırlamıyor bile. Stratejilerin yarısı ise 2 yıldan uzun bir süre önce geliştirilmiş ve diğer yarısının sistemleri geri döndürme süresi saatleri buluyor. Ankete katılan işletmelerin en az üçte biri, iş süreçlerini normale döndürmenin 24 saat sürebileceğini belirtiyor.

Anket sonuçlarını ‘şok edici’ bulan ControlCircle CEO’su Carmen Carey, birçok işletmenin felaket kurtarmanın, başka harcamalara göre daha az gerekli bir maliyet olduğunu düşündüğünü söyledi ve her şeyin anlık olarak yaşandığı günümüzde, iş sürekliliğinin sekteye uğramasının bu maliyetlerden kat kat daha ağır sonuçlar doğurabileceğini vurguladı.