Genel 30 ARALIK 2010 / 08:22

iPad üzerinde dijital magazin satışları düşüyor

Tabletlerin basılı yayıncılık anlayışını değiştireceği yoksa kocaman bir aldatmacadan mı ibaret?

Tabletlerin basılı yayıncılık anlayışını değiştireceği yoksa kocaman bir aldatmacadan mı ibaret?


iPad'ın öncülüğünü yaptığı tablet bilgisayarlar piyasaya ilk çıkmaya başladığında çoğu analistin "İşte bu basılı yayıncılığı değiştirir, bundan 5 yıl sonra basılı yayın kalmayacak" benzeri söylemlerini sıkça duyar olmuştuk. Ama son gelen rakamlar işin pek de böyle olmadığını gösteriyor.

WWD Media'nın haberine göre basılı yayınlarını iPad üzerine taşıyan yayıncıların dijital satış rakamları giderek azalma eğiliminde. Çoğu yayın satış rakamlarını açıklamasa da, açıklanan rakamlar hayli düşündürücü. Örneğin ilk sayısından sonra aylık 31 bin satış ortalamasına yerleşen Wired'in ilk sayısında imza attığı 100 binlik satış başarısına bir daha ulaşmasının hayal olduğu söyleniyor. Benzer şekilde Vanity Fair Kasım ayında 8 bin 700 adet satmış ki, bu da önceki 3 aydaki ortalama 10 bin 500 adetlik satışın altında.

Benzer kaderi diğer yayınlar da paylaşıyor. Glamour'un Eylül'deki 4 bin 301'lik dijital tirajı Kasım'da 2 bin 775'e düşmüş. GQ'nun satışı da iPad'ın ilk çıktığı zamanlardan beri 13 bin ortalamasında seyrederken Kasım'da 11 bine inmiş durumda.

Üstelik bu düşüşün dünya genelinde satılan iPad sayısının artmasına rağmen yaşanması üzerinde düşünülmesi gereken bir durum.

Bu ilginç konuyu yakından takip etmekte fayda var. Gelişmeleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.