Genel 30 MART 2010 / 08:15

iPad için dönüşüm; HTML5

New York Times ve Time, iPad için videolarını HTML5’e taşıyor.

New York Times ve Time, iPad için videolarını HTML5’e taşıyor.


CBS’in kendi iPad HTML5 testlerinin yayınlanmasından bir haftadan kısa bir süre sonra, diğer şirketler de HTML5 trenini kaçırmamak için ortaya çıkmaya başladılar. Video sağlayıcısı Brightcove müşterileri için HTML5’in neler getireceğini pazartesi sabahı açıkladı. Yapılan açıklamaya göre; “HTML5 uyumlu cihazlarda, yüksek kaliteli, etkileşimli ve reklam destekli web video deneyimi” yaşanacağı duyuruldu. İki ana Brightcove müşterisi, New York Times ve Time da destek vererek, iPad’e daha uyumlu olmazsa Flash’dan vazgeçebilme seçenekleri olduklarını göstermiş oldular.

Brightcove halihazırda cihazları algılama, playlist oluşturma ve H.264 içeriğinde tekrar çalabilme özelliklerine sahip olduğunu, ancak hedeflerinin önümüzdeki yılda kişiselleştirebilme, reklam, sosyal paylaşım ve diğer özellikleri eklemek olduğunu açıkladı.

New York Times ve Time’ın işin içine girmesi ile açıkça görülüyor ki bu medya şirketleri Apple ve Adobe’un birlikte çalışabilmesi umutlarını koruyamadılar. Tıpkı CBS gibi, en azından bir süreliğine, HTML5 versiyon videolara imkan veren iPhone OS izin verdikçe normal web sitelerinde Flash kullanmaya devam ediyorlar. Geriye kalan sorular ise; Hulu’nun ne zaman HTML5 trenine atlayabileceği ve Netflix’in kendi videolarını iPad’e getirirken duruşunu gözden geçirecek mi?