Genel 08 KASIM 2009 / 09:25

İnternette arama süreci duyguları ve kavramayı etkiliyor

Missouri Üniversitesi, bilgi ve medya etkilerinin psikolojik araştırmasını yaparken ilginç bilgiler elde etti.

Missouri Üniversitesi, bilgi ve medya etkilerinin psikolojik araştırmasını yaparken ilginç bilgiler elde etti.


Amerikalı yetişkinlerin yaklaşık yüzde 73'ü internet kullanıyor. Bu yetişkinlerin yarısı arama motoru yoluyla bilgi toplamak için interneti kullanıyor, yüzde 38'i ise vakit geçirmek için. Missouri Üniversitesi araştırmasına göre okuyucular, internette "gezinirken" bulunan içeriğe kıyasla, "arama" yoluyla bulunan içeriği daha iyi anlayabiliyor, hatırlayabiliyor ve içeriğe duygusal olarak daha iyi tepki verebiliyor.

Çalışmada araştırmacılar, bilgiler elde edilirken okuyucuların bunlara karşı duygusal tepkilerini değerlendirdi. Araştırmacılar, katılımcıların "arama" yoluyla elde ettikleri olumsuz bir haberi okurken oluşan duygusal tepkileri açığa çıkaran kalp hızı, deri iletkenliği ve yüz kaslarını görüntüledi. Buna göre; insanlar ihtiyaçları doğrultusunda elde ettikleri bilgilere daha farklı tepkiler verebildiği gibi aynı zamanda bu bilgileri daha iyi hatırlayabiliyor, kavrayabiliyor.