Genel 20 EKİM 2010 / 07:35

İnteraktif pazarlamada söz gençlerin oldu

İnteraktif Pazarlama Zirvesi’nin ikinci gününde Youth başlığı altında yapılan oturumlarda markalarla gençler bir araya geldi.

İnteraktif Pazarlama Zirvesi’nin ikinci gününde Youth başlığı altında yapılan oturumlarda markalarla gençler bir araya geldi.


18-19 Ekim tarihinde İstanbul Modern Sanat Müzesi’nde gerçekleşen İnteraktif Pazarlama Zirvesi’nin ikinci günü İPZ Youth başlığı ile düzenlendi. “Youth” konsepti ile youthholding sponsorluğunda düzenlenen zirvenin ikinci gününde söz gençlere verildi. Dijital ve interaktif çağın en yakın takipçileri gençler, markalarla buluşurken, interaktif pazarlamanın detayları gençlik başlığı altında ele alındı.

İPZ Youth zirvesi teknoloji, internet ve sosyal medyanın pazarlamadaki rolünü ele alırken, ünlü konukları ihmal etmedi. “Neden Sosyal Medyayı Kullanıyorum?” oturumunun konuğu olan Hayko Cepkin sosyal medyaya bakışını, kullanım alışkanlıklarını ve internette ‘vazgeçilmezlerini’ anlattı.

Ardından zirvenin konukları, M-GEN Gelecek Planlama Merkezi Kurucusu ve fütürist Ufuk Tarhan, Microsoft Türkiye Pazarlama Grup Müdürü Mehmet Nuri Çankaya ve Apple Bilkom Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü Erkan Tüfekçioğlu oldu. Bu oturumda yakın gelecekte iş dünyasının nasıl şekilleneceğini ve bu yapıda teknolojinin üstleneceği rol katılımcılarla ele alındı. Web 3.0 ve onunla hayat bulacak akıllı sistemlerin farklı bir bireysellik oluşturacağını söyleyen Ufuk Tarhan, bu gelişimin iş hayatı ve iş yapış şekillerinde önemli değişimler yaratacağını vurguladı.

Diğer konuşmacılar ise sosyal medyanın iyi yönetilmesi gerektiğine dikkat çekerek, yöneticilere tavsiyelerde bulundu. Marka imajının çok önemli olduğuna değinilerek bu tür mecralarda marka imajı hakkında ne konuşulduğunun bilinmesi gerektiği belirtildi.

‘Online Dünyada Girişimci Olmak’ başlıklı oturumun konukları ise buldumbuldum.com’un kurucusu Güçlü Gökozan, e-bebek.com’un kurucusu Halil Erdoğmuş ve tatilsepeti.com kurucu ortağı Suat Gücel oldu. Girişimciler, kendi deneyimlerinden yola çıkarak ‘İnternette Yapılmaması Gerekenler Listesi’ni katılımcılarla paylaştı.

Moderatörlüğünü youtholding Dubai Operasyonu Yöneticisi Doruktan Türker’in yaptığı ‘Facebook Pastaneye Karşı’ oturumu ise, katılımcılarla keyifli bir etkileşimi ortaya koydu. Zirvenin genç katılımcıları, sosyal medyada yer alma veya yer almama tercihlerini, sosyal medyadaki ilişkilerini, hatta evlilik ihtimallerini dahi bu oturumda paylaştı.

Mobil pazarlama vazgeçilmez bir araç

Ardından gelen oturumda, MobileYouth’un kurucusu Graham Brown zirveye bağlanarak, sosyal medya araçlarının geleceği hakkında yorumlarını aktardı. Oturumda Brown şu mesajları verdi: “Gençlerin beklentileri yüksek. Mobil pazarlama ise vazgeçilmez bir araç. Ama bu alanda doğru hamleler yapılmazsa, harcanan paralar bir işe yaramaz. Bu nedenle önce marka olmak, ardından pazarlama hamlesini yapmak gerek.”

Diğer oturumlarda ise online dünyada fark yaratmak ve bu alanda para kazanma modelleri, gençlerin marka tercihlerini etkileyen faktörler, markaların gençlere bakışı, sosyal medyanın gençlerin hayatındaki önemi ele alındı.

Oturumların dışında video gösterimlerinin olduğu zirveye standlarda yapılan kampanyalar, gençlere verilen hediyeler, oyunlar, söyleşiler damgasını vurdu.