Genel 22 ARALIK 2009 / 14:31

İlk Fütürist Shuffle İstanbul'da gerçekleşti

Dün gerçekleştirilen Fütürist Shuffle'da Türk iş dünyasından öncü fütürist isimler deneyimlerini ve başarı hikâyelerini paylaştı.

Dün gerçekleştirilen Fütürist Shuffle'da Türk iş dünyasından öncü fütürist isimler deneyimlerini ve başarı hikâyelerini paylaştı.


Fütüristler Derneği Başkanı Ufuk Tarhan, dernek olarak son bir yılda önemli etkinliklere ve başarılara imza attıklarını, fütürist shuffle'ın da olumlu gelecek tasarımı açısından hem şirketlere hem de sektörlere yol gösterici olmasını hedeflediklerini söyledi. Toplumun her kesiminde ilerici, yenilikçi vizyon algısı geliştirerek temelde gelecek algısını değiştirmek için çok çalıştıklarının ve farkındalık geliştirdiklerinin altını çizen Fütüristler Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Murat Şahin ise ilkini gerçekleştirdiklerini Fütürist Shuffle gibi etkinliklerle fütürizmi maksimumda yaymak için çalıştıklarını ifade etti. Murat Şahin, "Sadece İstanbul odaklı bir dernek değiliz. İstanbul'dayız, Gaziantep'teyiz, İzmir'deyiz... Genç Fütüristler ile üniversitelerde ve liselerdeyiz. Future Talks, Fütüristler Zirvesi ve bugün ilkini gerçekleştirdiğimiz Fütürist Shuffle gibi etkinliklerle önümüzdeki yıllarda çok daha hızlı yayılacağız ve hem üye sayımızı artıracağız hem de fütürizmi toplumun her kesimine yayacağız" diye konuştu.

İlk Fütürist Shuffle'a ev sahipliği yapan Microsoft'un Pazarlama ve Ürün Grupları Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Çağan da fütürist bir şirket olduklarını ve geleceği şekillendirmek için yılda 9,5 milyar dolarlık Ar-Ge yatırımı yaptıklarını söyledi. Gençlerin yenilikçi çalışmalar yapmasına ve kendi projelerini hayata geçirmelerine destek olmak amacıyla DreamSpark isimli özel bir alan kurduklarını ifade eden Çağan, "Ayrıca 2002 yılından bu yana gençleri yaratıcı düşünmeye ve teknolojiden daha fazla yararlanmaya teşvik etmek amacıyla Imagine Cup Yarışması düzenliyoruz" dedi.

Microsoft Tüketici ve İnternet Servisleri, İnternet İş Grubu Yöneticisi Emre Tok ise gelişen teknoloji ile birlikte ürün penetrasyonunun da çok daha kısa sürede gerçekleşmesine dikkat çekti. Tok, "Dünyada 50 milyonluk bir penetrasyona sahip olmak için teknolojik aygıtların ve ortamların geçirdiği süreler bize bu durumu net olarak kanıtlıyor. Örneğin radyonun 38 yılda ulaştığı penetrasyona, TV 13 yılda, internet 5 yılda, kameralı cep telefonu 3 yılda, Facebook ise 2 yılda ulaştı" diye konuştu.