Genel 31 AĞUSTOS 2010 / 07:33

Huawei Türkiye'de hızını artırdı

Şirket bu yıl 500 milyon dolar ciro hedefliyor.

Şirket bu yıl 500 milyon dolar ciro hedefliyor.


Huawei, 26 Ağustos'ta gerçekleştirdiği basın toplantısında cirosunu 2010'da 500 milyon dolara çıkarmayı hedeflediğini açıkladı. Huawei Türkiye Genel Müdürü Zhihiu Liang ve Huawei Merkez Asya Pazarlama Müdürü Tufan Ünal'ın katıldığı toplantıda konuşan Ünal, sözlerine dünyanın 50 büyük operatöründen 45'ine hizmet veren Huawei ürünlerini 100 ülkede 1 milyara yakın kişinin kullandığını vurgulayarak başladı. Huawei Türkiye'nin 2009'da 460 milyon dolar ciro yaptığına dikkat çeken Ünal, 2010 hedefini ise 500 milyon doların üzerinde gelir elde etmek olarak açıkladı.

Huawei'nin dünya genelindeki 17 Ar-Ge merkezi arasında Türkiye'deki Ar-Ge merkezinin uluslararası alanda ikinci büyük merkez olduğunu söyleyen Ünal, bu merkezde geliştirilen 10 projenin Avrupa ülkelerine ihraç edilmekte olduğunu söyledi. Ünal, ayrıca Huawei Türkiye Ar-Ge merkezi olarak 10 civarında patent başvurusunun sonucunu beklediklerini belirtti.

Çalışanların yüzde 46'sı, gelirin yüzde 10'u Ar-Ge'ye

Huawei'nin Ar-Ge faaliyetlerinde görev alan çalışan sayısı, toplam sayının yüzde 46'sını oluşturuyor. Ar-Ge çalışanların çoğunluğu telekomünikasyon, otomasyon kontrolü ve bilgisayar bilimleri konularında yüksek lisans veya doktora derecesine sahip. Huawei, yıllık gelirinin yaklaşık yüzde 10'unu Ar-Ge yatırımlarına ayırıyor.

Huawei'nin bugün dünya çapında bütünleşik ürün geliştirme süreçlerinin bir parçası olarak 17 Ar-Ge merkezi ve 20'den fazla inovasyon merkezi bulunuyor. Huawei'nin İstanbul'daki Ar-Ge merkezi dünyadaki en büyük ikinci Ar-Ge merkezi olma özelliğine sahip. Türkiye'deki merkez özellikle yazılım bazlı Ar-Ge projelerine odaklanmış durumda. Bunlar arasında; katma değerli servisler, ücretlendirme ve faturalandırma, çağrı merkezi ile müşteri ilişkileri yönetimi gibi çalışmalar yer alıyor. Ayrıca, yazılım ürünleri, kablosuz teknolojiler (2G/3G/4G) ve ALL-IP, sabit mobil yakınsama (FMC), yeni nesil şebekeler (NGN) alanlarında analiz ve araştırmalar, ürün planlama, optimizasyon, performans geliştirme ve pazar adaptasyonu uygulamaları yürütülüyor.

Türkiye pazarına 2002 yılında giren Huawei, şu anda Türk Telekom, Turkcell, Vodafone, Avea, Superonline, TeliaSonera Eurasia, Alb Telecom ve Eagle Mobile gibi Türkiye'nin ve bölgenin en büyük telekom operatörlerine çeşitli hizmetler veriyor. Ayrıca şirket 2009 yılından beri Türkiye'de Vodafone, Avea ve Turkcell'e 3G şebeke altyapı hizmeti sağlıyor.