Genel 09 ŞUBAT 2011 / 12:01

HP: "Türkiye bilgisayar pazarında 9 yıldır kesintisiz liderliğimizi sürdürüyoruz"

HP'nin Türkiye'de üretilen bilgisayarları gün sayıyor

HP, en son bilgisayar satış rakamlarını paylaştığı basın toplantısıyla son 9 yıldır Türkiye bilgisayar pazarında kesintisiz liderliğini ilan ederken, 2011 yılı planlarına ilişkin bilgi verdi.





International Data Corporation (IDC) tarafından açıklanan ve bilgisayar sektörünün performansını ortaya koyan rakamlar, HP’nin 2010 yılında Türkiye’nin en çok satan bilgisayarı olduğunu belgeledi. HP Türkiye’nin 9 yıldır üst üste elde ettiği liderliğini düzenlenen basın toplantısında değerlendiren HP Türkiye Kişisel Sistemler Grubu Ülke Müdürü Ertuğ Ayık, “8 yıldır gururla taşıdığımız liderliğimiz bu yıl da sürdürmekten mutluyuz. Beklentilerin genel olarak yüksek, pazar performansının dalgalı olduğu 2010 yılını da hedeflediğimiz şekilde tamamladık” dedi.



Sektörde geçen yılı da değerlendiren Ayık, 2010 yılında toplam ülke pazarında 2009 yılına göre yüzde 12’lik artış gözlendiğini ve 3 milyon 604 bin bilgisayar satışı olduğunu belirtti. Yılın ilk yarısında büyümenin sınırlı kaldığını ancak ikinci yarıda tempoda artış olduğunu söyleyen Ayık, ayrıca geçen yıl pazarın yüzde 60’ını dizüstü bilgisayarların oluşturduğunu söyledi.



"Biz HP olarak Türkiye’yi sadece pazar olarak gören firmalardan olmadık. Türkiye’ye yatırım yapan, Türkiye’de üretim yapan, Türkiye’nin bilgi birikimini ve çalışma gücünü, katma değerlerini dünyaya yaymak isteyen bir markayız."



Ertuğ Ayık, HP Türkiye Kişisel Sistemler Grubu Ülke Müdürü



HP Türkiye’nin ilk liderliğini açıkladığı 2002 yılından bu yana toplam pazar satışı rakamının 17 milyon 801 bin 769 adet olduğunu söyleyen Ertuğ Ayık, HP Türkiye’nin 9 yıl boyunca pazarın yüzde 16’sı kadar, yani 2 milyon 759 bin 774 adet satış gerçekleştirdiğini belirtti.



Ayık, lider oldukları 2010 yılını HP Türkiye rakamlarıyla değerlendirdiğinde yılın son çeyreğinde yaklaşık yüzde 19 ile toplam müşteri pazarında birinci olduklarını belirterek, yine son çeyrekte 240 binin üzerinde satış gerçekleştirdiklerini belirtti. Ayık, “2010 genelinde hem masaüstü bilgisayar pazarında; hem de dizüstü bilgisayar pazarında birinci olduk. En yakın rakibimizin 1,4 kat üzerinde rakamlarla liderliğimizi sürdürüyoruz. 2010 bizim için başarıların yılı oldu. Kendi ülke grubumuzda birinciliğimizi ilan ettik. Ayrıca kurumsal alanda da pazar payımızı yüzde 50’nin üzerine çıkararak bu alanda da lider olduk” dedi.



“2011 Made In Turkey imzalı bilgisayarların yılı olacak”



2011 değerlendirmelerine HP’nin Çorlu’daki fabrikası ile başlayan Ertuğ Ayık, “Özellikle HP’nin Avrupa’daki ikinci tedarik zinciri merkezinin Türkiye’de açılacak olması bizi çok heyecanlandırıyor. 2011 de biz Made in Turkey yazılı bilgisayarlarla ilk kez tanışacağız. Bu tarihi bir şey olacak. Biz HP olarak Türkiye’yi sadece pazar olarak gören firmalardan olmadık. Türkiye’ye yatırım yapan, Türkiye’de üretim yapan, Türkiye’nin bilgi birikimini ve çalışma gücünü, katma değerlerini dünyaya yaymak isteyen bir markayız. Bunun somut örneği de belirttiğim gibi ‘Made In Turkey’ imzası taşıyan 2,4 milyon kişisel bilgisayarımızın dünyanın dört bir yanında satışa sunulacak olmasıdır. Ayrıca bu adımla bir ilke daha imza atıyoruz. Bildiğiniz gibi pazarda ya uluslararası ya da yerel markalar var. Oysa biz hem uluslararası hem de yerel olarak 3’üncü kulvarı yaratıyoruz” dedi.



Akıllı telefonlarla bilgisayarlarının iç içe geçmeye başladığı bir yıl olacağına dikkat çeken Ayık, “HP nin Palm’ı satın alması sonucunda burada çok ciddi bir ekosistem oluşacak. 2011 bu sistemin alt yapısının oluşacağı bir yıl olacak” şeklinde konuştu.



Sektör 2015’de 7 milyon adete ulaşacak



Türkiye’nin, yatırımlara açık olan ve yatırımlarla büyüyen, büyüten bir ülke olduğunu ifade eden Ertuğ Ayık, pazarın her yıl kademeli olarak büyüyerek 2015’te 7 milyon adetlere ulaşacağının beklendiğini belirtti.



Ayık ayrıca pazarın dağılımında dizüstü payının artarak ilerleyeceğini ve KOBİ’lerin bu alanda önemli bir rol oynayacağını da kaydetti.



“Türkiye asıl şimdi bilgisayardan müzik dinlemenin keyfine varacak”



Ürün bazındaki üstünlüklerini bir örnekle dile getiren Ertuğ Ayık, Türkiye’ye getirecekleri yeni teknolojilerin müjdesini de verdi. Ayık, “Şu anda dünyada tüm dizüstü bilgisayar ailesinde HD görüntü sağlayan ekranlarını sunan tek firma HP. Bu da getireceğimiz teknolojilerin kullanılmasında da öncü olacağımızın bir göstergesidir. 2011’de en son müzik teknolojisini içeren ürünlerimizi Türkiye’ye getireceğiz. Bilgisayardan müzik dinlemenin bambaşka bir duygu olduğunu hissedeceksiniz. Türkiye asıl şimdi bilgisayardan müzik dinlemenin keyfine varacak” şeklinde konuştu.



Ertuğ Ayık BTnet.com.tr'nin sorularını cevapladı



Bu arada BTnet.com.tr olarak Ertuğ Ayık ile küçük bir de röportaj gerçekleştirdik. İşte Ayık'a yönelttiğimiz sorular ve aldığımız cevaplar:



Düzenlediğiniz toplantının ana mesajı neydi?





HP olarak 2002 yılından itibaren kesintisiz 9 yıldır Türkiye bilgisayar satışlarında liderliğimizi sürdürmeye devam ediyoruz. Hem bu bilgiyi paylaşmak ve kutlamak, hem de önümüzdeki aylarda yaşanacak gelişmeler ve HP'nin planları hakkında bilgilendirme yapmak için bu toplantıyı planladık.



HP'nin Türkiye'ye bakış açısı nedir? Kurduğunuz fabrikanın Türkiye'ye artısı ne olacak?



HP Türkiye'yi sadece satış yapılacak bir pazar olarak değil, yatırım yapılacak bir pazar olarak görüyor. Çok yakında buradan dünyaya teknoloji ihraç etmeye başlayacağız. Açacağımız fabrikanın bir örneğini daha önce 2002 yılında Çek Cumhuriyeti'nde kurmuştuk. Burada bilgisayar üretimiyle başlayan süreç sunucu, depolama cihazı gibi alanlara yayıldı ve 200 kişilik istihdam bugün neredeyse 8 bine ulaştı. Türkiye'deki girişimin de benzer bir yol izleyeceğini umuyoruz. Ayrıca bu fabrika tıpkı otomotiv sanayinde olduğu gibi bir tedarik ve yan sanayi zincirinin, bir ekosistemin ortaya çıkmasına da neden olacaktır.



Masaüstü ve dizüstü arasındaki satış ayrımı ne durumda?



Şu an dizüstü bilgisayar satışları toplam satışların yüzde 60'ını oluşturuyor. Ama masaüstü bilgisayarlara talep halen çok güçlü. Hem Türkiye'de hem çevre ülkelerde, özellikle kurumsal alanda masaüstü bilgisayarlara yönelik önemli bir talep var.



Ne yaptınız da 9 yıldır birinci kalmayı başardınız?



Bu sorunun tek bir cevabı, sihirli birformülü yok. Bu bir takım oyunuydu, iş ortaklarımızla ortaya koyduğumuz bir başarıydı. HP burada detaylı satış organizasyonundan destek kanallarına kadar kapsamlı bir altyapıyla yer alıyor ve hizmet veriyor. Biz hep kendimizi bu işin başında gibi düşünüyoruz ve teknoloji pazarlayan bir kuruluş olarak kendimiz de teknolojiyi bu alanda daha verimli kullanmaya çabalıyoruz.



Kullanıcılarınızın HP'ye bakış açısını takip etmek ve değerlendirmek için sosyal medyayı takip ediyor musunuz, bu ortamlarda aktif olarak yer alıyor musunuz?



Yoğun kulanılan sosyal mecralarda HP'ye ulaşmanın yolu her zaman açık. Ama ondan önce de HP müşterilerine ulaşmak için teknolojiyi çok yakından kullanıyordu. Biz bu bahsettiğiniz ortamlarda da bir takipçiden öte, öncü olmak için elimizden geleni yapıyoruz.



HP'nin kullanıcılar üzerinde oluşturmak istediği imajı tek cümleyle tanımlamanızı isteseydik?



Uzun bir yola birlikte çıkabilecekleri ve güvenebilecekleri bir arkadaş...