Genel 13 TEMMUZ 2009 / 14:22

"Her birim ile sürekli beyin fırtınası yapıyoruz"

Speedy, artan servis noktalarının yönetimini BT ile sağlıyor.

Speedy, artan servis noktalarının yönetimini BT ile sağlıyor.


“Anında otomobil servisleri” zinciri Speedy’nin sürekli artan servis noktalarının yönetimi konusunda bilişim teknolojileri önemli bir rol oynuyor. Speedy Bilgi İşlem Müdürü Sarp Tüzün, kurumun bilişime yaklaşımı konusunda sorularımızı yanıtladı:


Speedy şirketi hakkında bilgi verebilir misiniz?


Speedy, 1978’de Fransa’da kurulmuş, 1999’da Kwik-fit grubuna katılmış, dünya çapında 550’den fazla servis noktasına sahip “anında otomobil servisleri” zinciridir. Speedy Türkiye ise  2003 yılının Ocak ayında  kuruldu. Kuruluş amacı, Türkiye’deki araç bakım ve servis sektörüne, randevusuz, hızlı hizmet veren, kaliteli ürünlerle, eğitimli servis personeliyle müşteri memnuniyetine önem veren, bayanların da rahatlıkla gidebileceği bir servis zinciri kazandırmaktı. Speedy Türkiye kurulduğu günden bu yana geçen 6 senede, çeşitli şehirlerde, iki tanesi kendi bünyesinde, diğerleri franchise olmak üzere 20 servis noktası açıldı. Speedy servisleri, yerleşim olarak özellikle alışveriş merkezlerinin otoparklarında, şehir merkezlerinde ve ana caddelerde bulunurlar. Bu sayede sanayi sitelerine gitmek gerekmez. Lastik, yağ ve periyodik bakım, fren, egzoz, amortisör – ön takım, akü – elektrik ve klima konularında uzmandır. Her marka araca, yetkili servislerin yaptığı ağır bakım ve kaporta işleri dışındaki bütün hizmetleri verebilirler. Bu da zaten müşterilerin ihtiyaçlarının yüzde 75’ini oluşturur. Speedy hiçbir markanın temsilcisi değildir, ancak geniş bir ürün ve marka yelpazesi bulunur ve çalıştığı bütün markalarda en uygun fiyat ve kalite garantisi vardır. 


Şirketinizde BT yöneticisi olarak nasıl bir görev yapıyorsunuz?


2007 senesinden beri Speedy’de bilgi işlem yöneticisi olarak görev yapmaktayım. Otomobillere duyduğum ilgiden dolayı oldukça keyif alarak çalıştığımı söyleyebilirim. Öncelikli görevim, dünya çapındaki bütün Speedy’lerde ortak kullanılan ve Speedy kültürüne uygun iş akışına göre hazırlanmış olan bir sistemin Türkiye’de uygulanması, yürütülmesi ve güncel tutulmasıdır. Müşteri odaklı bir şirket olduğumuz için müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) bizim için en önemli konulardan birisidir. CRM’in doğru işlemesi için gereken veri akışının düzenli ve güvenilir olması da sorumluluklarım arasındadır. Servislerde kullandığımız ve Speedy Fransa’da geliştirilen uygulamanın, diğer birimlerde kullandığımız yazılımlarla doğrudan uyumlu olmaması sebebiyle, sistemlerin eşit ve güncel olması ve hareketlerin Türkiye’ye uygun bir şekilde kayıt altında tutulması gibi işlerle ilgileniyorum. Ayrıca şirketimizdeki birimlerin ihtiyaç duydukları verilere ulaşabilmeleri için gerekli raporlama araçlarını hazırlıyoruz. Temel amacım mümkün olduğunca fazla iş yükünü otomatikleştirebilmek, ama ne yazık ki her durumda uygulanabilir olmuyor.


Şirketinizin iş süreçlerinde BT'nin etkisi nedir?


Speedy servislerinde müşteri memnuniyeti ön plandadır. Sayısı giderek artan servis noktalarımızda müşteri kabulünden fatura aşamasına kadar geçen süreçte, standart ve hızlı hizmet verebilmek için, amaca ve biçime uygun BT araçlarının kullanılması gerekiyor.  Hiç şüphesiz doğru BT altyapısı olmadan bu büyüklükte bir operasyonun sağlıklı işlemesi mümkün olamaz. Speedy servislerinde kullanılan yazılım, belli bir iş akışına göre geliştirildiğinden, müşteri kabul görevlisi, müşteri aracını teslim ettikten sonra sadece yazılımla belirlenen yolu takip ettiğinde bile en verimli şekilde müşterinin sorununu tanımlayabilir, marka ve fiyatlarla alternatifler sunabilir, müşteri hakkında bilgi toplayabilir ve çözüm sunabilir. Daha sonra toplanılan bu verilere dayanılarak genel merkezimizde birtakım kararlar alınabilmesi için çeşitli raporlara ve istatistik bilgilere gereksinim doğar. Örneğin bir serviste bir ürün grubu genel ortalamaya göre daha az satılıyorsa, bu hızlı bir şekilde gözlemlenmesi ve müdahale edilmesi gereken bir durum olabilir. Bu ancak doğru teknolojilerin kullanımıyla mümkün olur.


Diğer birimlerin yöneticileri ile BT bölümü olarak sizler nasıl bir sinerji yaratıyorsunuz?


Hızla büyümekte olan bir şirket olduğumuzdan, bu durumun beraberinde doğurduğu yeni ihtiyaçları karşılayabilmek ve oluşabilecek sorunlar karşısında hazırlıklı olabilmek için devamlı olarak iletişim halindeyiz. Bir birim yöneticisi, desteğe ihtiyacı olduğu bir konuda sorununu doğru tanımlayıp bize anlattıktan sonra teknolojinin çözüme yönelik sunduğu olanakları değerlendiririz. Bazen çok ufak bir istek çok büyük yatırımlar gerektirebiliyor ve alternatif çözümler üretebilmek için birlikte beyin fırtınası yapıyoruz.


İş ile ilgili yeni projelerin gelişiminde BT nasıl bir rol oynuyor?


Teknolojiyi yakından takip eden bir şirket olmaya çalışıyoruz ve teknoloji de bizim gibi çok hızlı ilerliyor. Genel merkezimiz ile ilgili yeni projelerde özellikle mobil ve internet teknolojilerine yoğunlaşmak istiyoruz, çünkü hem verimlilik, hem de yönetim maliyetleri açısından geleceğe en uygun yatırımı bu şekilde gerçekleştirebiliriz. En yeni teknoloji çözümlerini sunup projelere değer katmaya çalışıyoruz.


 


(İŞ'TE LİDER Dergisi - Temmuz 2009)