Genel 28 NİSAN 2010 / 06:44

Haftada 10 saat çevrimiçiyiz

Avrupa İnteraktif Reklamcılık Birliği (EIAA) toplantısında araştırma sonuçları açıklandı.

Avrupa İnteraktif Reklamcılık Birliği (EIAA) toplantısında araştırma sonuçları açıklandı.


İnternet ve online reklamcılık tüketici yaklaşımlarını hızla değiştiriyor. İnternet üzerinden milyonlara ulaşabilen sitelerin reklam kısımları da şirketlerin ağzını sulandırıyor. Mediascope Europe araştırmasına göre, Türkiye'de internet kullanıcıları her hafta 10 saat internet başında bulunuyor. Online gazete okumaya haftada 4,4 saat ayıran kullanıcılar 4,2 saat de dergi okuyor.

Microsoft Türkiye ofisi, gelişen internet reklamcılığı kapsamında Avrupa İnteraktif Reklamcılık Birliği (EIAA) toplantısına ev sahipliği yaptı. Toplantıya EIAA Başkanı Alison Fennah ile Microsoft Türkiye Tüketici ve İnternet Servisleri Genel Müdürü Ebru Çapa başta olmak üzere pek çok yerli ve yabancı konu katıldı.

Toplantıda, telefonla görüşme ve çevrimiçi anket yöntemleri kullanılarak Avrupa çapında 23.500 katılımcı ile gerçekleştirilen Mediascope Europe 2010 araştırmasının Türkiye sonuçları açıklandı. Araştırma genişbant kullanımında ve kablosuz internet erişiminde Avrupa'dan daha iyi konumda olduğumuzu gösterirken, internete erişim açısından da Türkler Avrupalılara oranla daha aktif bir tüketici topluluğu oluşturuyor.

Araştırma sonuçlarını açıklayan EIAA Başkanı Alison Fennah toplantıda yaptığı konuşmada şunları söyledi: "Dijital cihazlarla bağlantı olanaklarının gelişmesiyle birlikte tüketici motivasyonundaki artış 2009 yılında online deneyimin dünya çapında yaygınlaşmasını ve zenginleşmesini sağladı. Günümüzde PC, dizüstü, mobil cihazlar ve oyun konsolları üzerinden erişilen internet, bireylere 7 gün 24 saat eğlenceye ve bilgiye ulaşma olanağı sunuyor. İnternet bu haliyle markaların keşfetmesini ve sayısı artan çok sayıda etkileşimli platformun pazarlama hedefleri doğrultusunda birleştirilmesini gerektiren zorlayıcı bir vaka olarak karşımızda duruyor. Toplumun tüm kesimlerine ulaşılmak isteniyorsa, medya kullanımı konusunda karar verirken sadece konvensiyonel değil dijital mecralar da dikkate alınmalıdır" dedi.

Araştırmanın ortaya koyduğu sonuçların kendileri için bir sürpriz olmadığını ifade eden Microsoft Türkiye Tüketici & İnternet Servisleri Genel Müdürü Ebru Çapa, "Tüketiciler artık tek bir ekranda vakit geçirmiyorlar. Aynı anda iki veya üç ekranı birden takip ediyorlar ve birçok farklı cihazdan internete ulaşabiliyorlar. Özellikle 3G kullanımının artması ile mobil telefonlardan erişimin artacağını görmeye başlayacağız" diyerek internetten müşterilere ulaşımın ne kadar önemli olduğunu vurguladı.