Genel 10 KASIM 2010 / 16:13

Groupon'un marka değeri 3 milyar dolara ulaştı

20 milyonu aşan üyesiyle fırsatçı şirket, Silikon Vadisi'nin dev girişimlerini solluyor.

20 milyonu aşan üyesiyle fırsatçı şirket, Silikon Vadisi'nin dev girişimlerini solluyor.


Son zamanlarda özellikle plaza kadınları arasında fırtına gibi esen "Ayrıcalıklı alışveriş" (!) kavramının yaratıcısı Groupon'un üye sayısı 20 milyonu geçerken, pazar değeri 3 milyar dolara ulaştı. Şaşırtıcı olan, sitenin sadece 3 yıl içinde böyle bir değere ulaşmış olması.

2008 yılında Kaliforniya'da Andrew Mason tarafından kurulan şirketin bugün 2 bin 600 çalışanı olduğu söyleniyor ve bunların beşte biri satış bölümünde konumlandırılmış vaziyette. İşin ilginç tarafı, şirketin teknoloji tabanlı bir Amerikan girişimi olmasına rağmen bu büyüklüğüne Silikon Vadisi desteği almadan erişmiş olması. 29 ülkede faaliyet gösteren grubun satış gelirlerinin yıllık 500 milyon dolar olduğu belirtiliyor ki, bu yıllara göre gelir performansı baz alındığında Google veya Amazon'un emekleme dönemlerindeki performansından bile daha iyi.

Bir diğer ilginç not olarak, şirketin bu başarıyı yakalamasında e-postaya dayalı pazarlamayı çok iyi kullanmasının önemli bir rolü olduğu söyleniyor. Şirket arama motoru optimizasyonu veya benzer yaklaşımlar yerine tüketicilerin e-posta adreslerini uygun şekilde bombalamakla meşgul ve satışlarının önemli bir kısmını bu yolla gerçekleştiriyor.

Businessweek haberinin detaylarını bu adreste bulabilirsiniz.