Genel 07 EYLÜL 2010 / 13:29

Google-Apple rekabeti her alana sıçrıyor

İki dev şirket pazarlarını sürekli genişletiyor, Google müzik pazarına giriyor.

İki dev şirket pazarlarını sürekli genişletiyor, Google müzik pazarına giriyor.


Google sosyal medyada ve sosyal oyun pazarında kendine yer arıyor. Apple da iTunes üzerinden sosyal medyaya giriş yapıyor. Dev şirketler artık her alanda rekabete giriyor. Son olarak Google, Apple'ın belki de en güçlü ve yalnız olduğu müzik pazarına el atıyor.

Google, plak şirketleriyle müzik indirme ve mobil cihaz kullanıcılarının doğrudan dijital müzik dinleyebilecekleri platformlar için görüşmelerini sürdürüyor.

Google'ın Android işletim sisteminin arkasındaki beyin olan Andy Rubin, yeni yıla girmeden Google'ın müzik servisini kullanıma sunacağını açıkladı. Platform'un Apple'ın iTunes müzik servisine rakip olması bekleniyor.

iTunes, yedi yıldır başını çektiği Amerika Birleşik Devletleri'ndeki dijital müzik pazarında yüzde 70 pay sahibi. Apple'a rakip olarak önce Sony, ardından da Google büyük hamleler yapıyor. Sony de yakın zamanda PlayStation Network üzerinden müzik ve film servisine başlamıştı.

Apple'a rakipler gelmesi piyasadaki tekeli kırmasıyla birlikte müzik şirketlerinin de dijital müzik fiyatlarında biraz olsun rahatlaması anlamına gelebilir.

Google henüz büyük plak şirketleriyle anlaşma imzalamadı. Ancak müzik sektörü artık dijital platformlara kayıyor ve şirketler bu durumdan nasıl para kazanılabileceğini düşünüyor.

Google'a göre Android tabanlı telefonlar geçtiğimiz ay günde 200 bin adet satıldı. Bu sebeple Google mobil platformlardaki bu yaygınlıkla iTunes'u kısa sürede yakalamayı hedefliyor.

Bu arada dijital albüm satışları da Nielsen'in araştırmalarına göre her yıl yüzde 13'lük bir artış gösteriyor.