Genel 02 ARALIK 2011 / 15:36

Google alışverişe çıkıyor

Şirket, tüketicilere online alışveriş yapma ve aynı günde gönderim avantajından yararlanma imkanı sunacak yeni bir internet servisi üstünde çalışıyor. 



Wall Street Journal’ın haberine göre hedefi de Amazon.com’un web trafiğindeki azalmadan pay alabilmek. Bu konuda Google, Macy’s, Gap ve OfficeMax gibi önde gelen perakende ve gönderim şirketleri ile görüşmeler yapıyor. Google bu yeni hamlesiyle Amazon.com’un ABD’de yılda 79 dolara ücretsiz iki günlük gönderim hizmeti sunan Prime servisinin popülaritesine göz dikmiş gözüküyor. Google’ın gelirinin yaklaşık yüzde 40’ı da perakende kaynaklardan geliyor.

Amazon Prime, son yıllarda büyük bir başarı sağladı ve Google’ın gelir kaynaklarını tehdit eder hale geldi. Çünkü uzmanlara göre, bir tüketici bir kez Amazon Prime’da yerini alınca, Google’da yaptıkları ürün aramaları azalıyor. Habere göre, Google’ın üzerinde çalıştığı plan, doğrudan tüketiciye satışı ortadan kaldırıyor. Bunun yerine Google, perakendecilerin internet siteleri ile çalışacak, varolan ürün arama özelliğini kombine ederek, tüketicileri bu sitelere yönlendirecek ve bunun için yeni bir gönderim servisi yaratacak.

Birkaç günde ürün elinde

Bu yeni özellik, söz konusu ürün eğer yakındaki bir fiziksel mağazada stokta varsa kullanılmak için tasarlandı. Böylece Google daha sonra tüketiciye ürününü 1-2 gün içinde alabilme opsiyonu sunabilecek. Google’ın planı, bir test uygulamasını San Francisco Bay bölgesinde yapmak ve bu konuda UPS ile de çalışılabileceği üzerinde duruluyor.

Google, internette ürün arayan tüketicilerin ilk tercihi. Bunun bir adım ötesine geçip satın alma ve gönderim işlerini de üstlenmek ise çok farklı bir güç sağlayacak. Amazon ise envantere sahip ve depo zincirleriyle güçlü bir bağ işletiyor. Böylece sipariş alma ve ürün dağıtma süreçlerini sıkı sıkıya kontrol ediyor. Google ise bu adımların üstesinden gelmek için dışarıdaki lojistik firmalarına bağlı olacak. Ama bu yapı ile yüksek servis seviyesine ulaşma hedefi, büyük bir yönetim riski anlamına gelebilir. Çünkü tüketiciler halihazırda Amazon’dan elde ettikleri deneyimi bekleyecek.