Genel 21 TEMMUZ 2009 / 12:22

Global Bilgi’den konuşma tanıma sistemi

Global Bilgi’nin geliştirdiği “Konuşma Tanıma Sistemi”, sesli işlemlerin ödeme hizmetlerinde kullanılmasını sağlıyor.

Global Bilgi’nin geliştirdiği “Konuşma Tanıma Sistemi”, sesli işlemlerin ödeme hizmetlerinde kullanılmasını sağlıyor.


Bu sistem sayesinde Turkcell müşterileri müşteri temsilcisine bağlanmadan kontör yükleyebilecek. Müşteriler, 8035 numarasını arayarak, müşteri temsilcisine bağlanmaksızın ve sadece konuşarak kendi hatlarına ya da sevdiklerine kredi kartı ile kontör yükleyebilecekler.


Sesli işlem sistemlerinin ödeme hizmetlerinde ilk kez kullanılmasını sağlayan sistem, 7 gün 24 saat hizmet verecek. Uygulama için herhangi bir ücretlendirme yapılmayacak. Konu ile ilgili bir açıklama yapan Global Bilgi Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Barış Fındık, “Dünya genelinde çağrı merkezlerinin gelişimine baktığımızda; öncelikle sadece müşteri taleplerinin kaydedildiği veya cevaplandığı basit sistemlerin, müşteri segmentine göre akıllı yönlendirme yapan sistemlere dönüştüğünü görüyoruz. Bilgi Teknolojileri departmanımızın liderliğinde geliştirilen “Konuşma Tanıma Sistemi” de böyle çalışmanın ürünüdür. Yeni teknolojileri sunarak, müşterilerimizin yaşamlarına hız ve değer katmaya devam edeceğiz” dedi.