Genel 04 NİSAN 2014 / 11:32

Gençler ve markalar mobil dünyada buluşuyor

Hedef kitlesi lise ve üniversite öğrencileri olan markalarla gençler EmobileAD’de buluşmaya başladı. 1 Nisan 2014 tarihinden itibaren başlayan uygulamayı indirerek üye olan herkesin hattına kullanmaya devam ettikçe, her hafta 100 MB internet yükleniyor. Uygulamada her telefon görüşmesinin ardından ekranda bir firmanın reklamı caps olarak yayınlanıyor. Ayrıca kullanıcılara sürpriz hediye ve fırsatlar sunuluyor.

Reklamcı Mustafa Topaloğlu, dünyada ve Türkiye’de ilk kez uygulanan yeni bir reklam mecrası geliştirdi. Hedef kitlesi lise ve üniversite öğrencileri olan markalar, bugünden itibaren cep telefonları üzerinden çalışan sanal pazarlama sistemi EmobileAd’den yararlanmaya başladılar. Gençler de sadece uygulamayı indirerek ve sisteme ücretsiz üye olarak internet paketi sorununu çözüyorlar. İlk indirmede 100 MB hediye ediliyor ve kullanmaya devam ettikçe her hafta 100 MB ilave ediliyor. Çok konuşanlar ve reklamlara çok tıklayanlar 1 GB’a kadar artırabiliyor. İnternetin yanı sıra firmaların anlık hediyeleri ile çeşitli fırsatlar da sunuluyor. EmobileAD, internet bağlantısı 3G veya Wi-Fi olan Android cep telefonlarıyla Google Play’den indiriliyor. Haziran ayından itibaren iOS ve Windows sistemleri de kullanıma açılıyor. Hangi mobil operatörde olursa olsun geçerli olan uygulama ile her telefon görüşmesinin ardından bir firmanın reklamı ekranda beliriyor. Daha çok aranan katılımcılar ve reklamlara daha çok tıklayanlar internet paketi miktarını artırıyor.

Uygulama hızla yaygınlaşacak

Uygulamanın geliştiricisi reklamcı Mustafa Topaloğlu, EmobileAD’in dünyada ilk kez uygulanan bir reklam sistemi olduğunu belirtti. Gençlerle markaları buluşturmayı uzun zamandır hayal ettiğini aktaran Topaloğlu, uygulamanın hem firma tarafında hem de gençler arasında hızla yaygınlaşmaya başladığını söyledi.

Gençlerin internete ulaşmakta zorluk çektiğini gözlemlediğini belirten Topaloğlu, “Bu sorunu nasıl çözebilirim diye araştırmaya başladığımda, aynı zamanda hedef kitlesi gençler olan firmaların da bu kitleye ulaşmakta zorlandığını gördüm. Turkcell, Vodafone ve Avea ile anlaşmamız 1 Nisan itibariyle başladı. Planlamayı bu şekilde yaptık. Sürpriz hediyeler de olacak” şeklinde konuştu.