Genel 22 OCAK 2013 / 15:22

Garanti Bankası Cep Şubesi uygulamalarını yayına aldı

Garanti Bankası servis tasarım ve kullanıcı deneyimi uzmanı Fjord işbirliği ile iOS ve Android cihazlarda Cep Şubesi’ni hayata geçirdi. 


İşbirliğiyle ortaya çıkan uygulamalarla beraber, akıllı telefon kullanıcıları hareket halindeyken de tüm finansal işlemlerini gerçekleştirebilecek, hesaplarını kontrol edebilecek, finansal durumlarını görüntüleyebilecek, kısaca anlık olarak tüm bankacılık işlemlerini hızlı şekilde gerçekleştirebilecek.

Kullanıcılar tarafından yoğun rağbet gören uygulamalarla beraber mobildeki pazar paylarında da yükselişler görüldü. Garanti Bankası’nın sene başında yüzde 30 olan 3. çeyrek itibariyle pazar payı müşteri adedinde yüzde 39’a; işlem hacminde ise yüzde 41’e yükseldi.

Garanti Bankası Şubesiz Bankacılık Birim Müdürü Deniz Güven konuyu şöyle değerlendirdi:
“Akıllı telefonların özelliklerinin sürekli gelişmesiyle beraber mobil cihazların hayatımızdaki yeri artıyor. Yaptığımız araştırmalarda görüyoruz ki mobil artık kullanıcılarımızın hayatındaki ilk ekran. Yola çıkmadan trafiği kontrol etmek, çektiğimiz fotoğrafları paylaşmak, gündemi takip etmek, yemek sipariş vermek için artık farklı kanallar kullanmak yerine hepsini mobilden gerçekleştirebiliyoruz. Biz de kullanıcılarımızın bu alışkanlıklarına paralel olarak tüm finansal işlemlerini yapabilecekleri ve ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri bir uygulama geliştirelim istedik. Bu projede iş ortağımız olan Fjord, kullanıcı deneyimindeki uzmanlığı ve yaratıcı yaklaşımıyla tam olarak aklımızdaki uygulamaları hayata geçirmemizi sağladı. Beraber geliştirdiğimiz vizyonla, önemi gittikçe artan bu kanalda önümüzdeki dönemde de iddialı projelere imza atacağız.”



Android ve iOS uygulama mağazalarında bulunan, kişisel finans yönetimi yapılabilmesini sağlayan Cep Şubesi uygulamasının renkli veri grafikleri ile kullanıcılar hesap geçmişini görüntüleyebiliyor, para transferi ve ödeme gibi işlemleri gerçekleştirebiliyor ve yatırım fırsatlarını öğrenebiliyorlar. Yeni mobil bankacılık deneyimi tüm cihazlarda kusursuzca çalışırken, kullanım kolaylığı ile dikkat çekiyor.

Fjord İstanbul Ofisi Genel Müdürü Iñaki Amate ise görüşlerini şöyle ifade etti:
“Mobil teknoloji son dönemde Türkiye pazarını inanılmaz bir hızla değiştiriyor, bunu görebiliyoruz. Biz de son projemizle kullanıcıyı tasarımın merkezinde tutan yaklaşımı kullanarak Garanti’nin mobil bankacılıktaki gerçek potansiyelini ortaya çıkarmasını sağladık. Sonuçlar rakamlarla ortada... Esas hedefimiz mobil hizmetler sektörü canlandırmanın ötesine geçerek Türkiye’de kullanıcıların finansal işlemlerini daha iyi yönetmelerini sağlamak ve bu değişime önayak olmaktır.”