Genel 01 AĞUSTOS 2008 / 11:41

Fosil yakıtlara meydan okuyan rekor

Nissan, prototip aracı Yakıt Hücreli X-TRAIL FCV ile Nurburgring pistini 11.58’ lik derece ile geçti. Bu gelişme, alternatif yakıtlı aracın rekoru olarak tarihe geçti.

Nissan, prototip aracı Yakıt Hücreli X-TRAIL FCV ile Nurburgring pistini 11.58’ lik derece ile geçti. Bu gelişme, alternatif yakıtlı aracın rekoru olarak tarihe geçti.


Nissan, prototip aracı Yakıt Hücreli X-TRAIL FCV ile 20.8km uzunluğundaki Nurburgring pistini 11.58’ lik derece ile geçti. Nissan’ın Nürburgring’de standart lastiklerle, yağmurlu havada yaptığı bu derece, pistte bir otomotiv üreticisinin alternatif enerji kullanarak elde ettiği  ilk rekor olarak tarihe geçti.


Deneme testleri 2006 yılından bu yana Japonya ve Kaliforniya’da yapılan X-TRAIL FCV, Nissan’ın Yeşil Program 2010 kapsamında orta vadeli çevreci stratejilerinin bir ürünü. Şirket ürettiği modellerdeki CO2 miktarını en alt seviyeye çekerek diğer egzoz emisyonlarının azaltılmasını ve geri dönüşümün hızlandırmasını amaçlıyor. 


Şirketten yapılan açıklamaya göre X-TRAIL FCV, sahip olduğu sıfır emisyonlu elektrik motoruyla çok sessiz çalışıyor. Araçta kullanılan elektrik sistemi, hidrojen yakıt hücresi tarafından sağlanıyor. Elektrik, hidrojen ve 700 bar seviyesinde depolanan oksijenin elektro-kimyasal reaksiyonu sonrasında ortaya çıkıyor. Bu tepkimeden ötürü çevreye sadece su buharı yayılıyor. Araçta kullanılan ince lamine hücreli lityum-ion piller, pil teknolojisindeki en son nokta olarak tanımlanıyor. Bu pil teknolojisinde araç yavaşlarken oluşan kinetik  enerji dahi depolanarak, sonradan kullanıbilir duruma getiriliyor.


Otomobille ilgili görüş bildiren X-TRAIL FCV’nin test pilotu Eickholt, “Fuel Cell Vehicle gerçekten çok konforlu bir araç. Normal bir otomobilden elde ettiğiniz performansın aynısını FCV ile rahatlıkla elde ediyorsunuz. Sadece binip, kontağı çeviriyor ve gidiyorsunuz” dedi.


Nissan, 2015 yılında X-TRAIL FCV nin seri  üretimine başlamayı planlıyor.