Genel 21 NİSAN 2014 / 10:51

Finans sektörü, etkin kanal yönetimiyle büyüyor

Finans sektörü, değişen teknolojiye en çabuk adapte olan ve sayısal kanalları etkin kullanan sektörler arasında yer alıyor. ODC, sahip olduğu ürünleri farklı sektörlerden birçok firmaya iş çözümü olarak sunuyor.
Finans sektörü ise ürünlerin en etkin olarak kullanıldığı alanlardan biri. Uzun süredir Türkiye’nin önde gelen banka, sigorta ve diğer finans kuruluşlarına çevrimiçi kampanya yönetimi ve toplu mesajlaşma platformu SmartMessage ile hizmet verdiklerini söyleyen ODC CEO’su Oğuz Küçükbarak’ın da belirttiği gibi, finans kurumları; SmartMessage aracılığıyla müşterilerine kredi kartı hesap özetleri, kampanya duyuruları, özel gün mesajları ve benzeri birçok içeriği kolayca iletebiliyor.

ODC’nin bir diğer ürünü VIP SMS Gateway ise finans kurumlarının kimlik doğrulama süreçleri için (OTP SMS) tasarlanmış, güvenli bir şekilde SMS göndermeyi sağlayan bir mesajlaşma platformu. VIP SMS Gateway; SIM kart dolandırıcılığına karşı GSM operatörlerinin sağladığı servisleri kullanarak, müşterileri dolandırıcılık eylemlerine karşı koruyor ve şifre içerikli SMS'lerin (OTP SMS) güvenli ve hızlı bir şekilde müşterilere ulaştırılmasını sağlıyor. VIP SMS Gateway, anlık teslim, raporlama, operatör seçimi ve Fraud kurguları gibi farklı özellikleriyle de operasyonel süreçte finans kurumlarına kolaylık sağlıyor.

Mobilin gücünden yararlanılıyor
Çevrimiçi anket platformu SmartSurvey de, yine finans kurumları tarafından tercih edilen bir ürün. SmartSurvey gerek B2B gerek B2C amaçlı süreçlerde müşteri geri bildirimlerinin toplanması ve bu verilerin anlamlı bütünler halinde raporlanması için en son teknoloji ile geliştirilen bir anket yönetimi platformu. “Mobil pazarlama alanında, markaları hedef kitleleriyle buluşturuyoruz” diyen Küçükbarak, finans kurumlarının kampanyalarını hedef kitleyle buluşturmak, katıl-kazan kurguları yaratmak gibi farklı pazarlama stratejileriyle mobilin gücünden yararlandıklarının altını çiziyor.

“ODC olarak müşterilerimize sunduğumuz ürün ve hizmetler; güvenlik, süreç yönetimi ve maliyet kontrolü gibi birçok farklı yönden firmalara pek çok avantaj sağlıyor” diyen Küçükbarak, bu yapının faydalarını şöyle anlatıyor:
“SmartMessage esnek altyapısı sayesinde finans kurumlarının çağrı merkezi, web sitesi, CRM, kampanya yönetimi, ERP, otomasyon gibi çeşitli sistemlerine kolayca bütünleştirilebiliyor. SmartMessage kullanıcıları SMS / E-Posta gönderiminde önemli bir zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor. Tüm mesajlaşma süreçleri takip edilebilir, ölçümlenebilir ve raporlanabilir hale geliyor. Kurumlar hizmetlerini satışa dönüştürmek için etkin bir kanal daha oluşturabiliyorlar. Platformun ölçeklenebilirliği ve yüksek performansı da kurumların SMS / E-Posta gönderim hacminin 5-6 kat artmasına imkan veriyor. GSM operatörleri ile olan iş ortaklıklarımız ve e-posta servis sağlayıcılarının altyapısını sürekli takip eden ekibimiz sayesinde adapte olunması gereken yeni teknolojiler hakkında müşterilerimizi sürekli bilgilendiriyoruz. Böylece kurumlar, operasyonel süreçlere gereksiz kaynak aktarmak zorunda kalmıyorlar. Sosyal medya kanallarından kredi başvurusu almak ve benzeri yeni kampanya kurgularıyla da müşterilerimize yeni fikirler ve yollar açmanın peşine düşüyoruz.”

Tercih ‘kişiselleştirilmiş’ ilişki
Sektörde sayısal ve mobil platformlar artık geleneksel iletişim kanallarından bağımsız ve kendi başına tercih edilen mecralar. Bu mecralarda aktif biçimde var olmak ve hizmetleri sayısallaştırmak, mobilleştirmek özellikle finans sektörünün olmazsa olmazı. “Bu yıl katıldığımız Mobil Dünya Kongresi’nde de akıllı telefon üreticilerinin daha ucuz seçeneklerle pazara girdiğini görüyoruz” bilgisini veren Küçükbarak öngörülerinin, bu seçeneklerle birlikte dünyada olduğu gibi Türkiye’de akıllı telefon penetrasyonunun artacağı yönünde olduğunu vurguluyor. Yani insanlara mobilden ulaşmak ve onlara uygun çözümler sunmak daha da önemli hale gelecek. “Buna bağlı olarak “hedef kitleye yönelik pazarlamanın” önem kazanacağından eminiz” saptamasını yapan Küçükbarak şu eklemeyi de yapıyor: “Biz de pazarlama stratejilerimizi çözüm odaklı ve kişiselleştirilmiş zeminlerde başlatmaya özen göstereceğiz. Tüketiciler, sevdikleri markalarla daha kişiselleştirilmiş bir ilişki talep ediyorlar. Lokasyon Bazlı Gönderimler ile markalar, müşterilere doğru zaman ve yerde ulaşmanın peşine düşecekler.”
Farklı kanallardan ulaşılan tüketicilerin bilgilerini iyi işleyebilmek, doğru olanı aradan çekebilmek ve bunu da müşteri için hizmete dönüştürebilmek yine akıllı araçların ve e-pazarlamanın gücünü gerektiriyor. Küçükbarak, e-pazarlama alanında ‘amiral ürün’ olarak tanımladığı SmartMessage ile bu ihtiyaçlara cevap verdiklerinin altını çiziyor. Finans gibi güvenliğe büyük önem veren sektörlerde çevrimiçi kampanya yönetim araçlarının kolayca bütünleştirilebilmesi ve bilgi akışının şirket içinde kalmasının sağlaması da bu ürünün avantajlarından bir diğeri.