Genel 16 ARALIK 2010 / 09:34

Facebook'un 2010 gelirinin 2 milyar doları bulması bekleniyor

Dev sosyal ağın geçen yılki geliri 800 milyon dolar, bu yılki hedefi 1 milyar dolardı.

Dev sosyal ağın geçen yılki geliri 800 milyon dolar, bu yılki hedefi 1 milyar dolardı.


İnternetin var olduğu ilk zamanlardan beri insanlar aradıkları bilgiyi bulabilmek için arama motorlarına ihtiyaç duyuyor. Web 2.0'ın gelişiyle sosyal ağlarda arkadaşlarını bulup onlara kendilerini göstermeye ihtiyacı da buna eklendi. Artık internet kullanıcılarının hemen hepsinin en az bir sosyal ağda hesabı var. Arama motorunu ve sosyal ağı elinde bulunduranlarsa çoktan atı alıp Üsküdar'ı geçti bile...

İşte Facebook, insanların bu paylaşma isteğini kârlı bir yatırıma çevirmiş durumda. Dev sosyal ağın reklam gelirleri Google ile yarışır duruma geldi. Öyle ki Facebook, sene başında açıklanan 1 milyar dolarlık gelir hedefini ikiye katlamak üzere hızla ilerliyor.

2009 yılında 800 milyon dolar kâr eden Facebook, 2010 yılı hedefini yüzde 25 artışla 1 milyar dolar olarak belirlemişti. Şirketin finansçılarına yakın kaynaklara göre, 2010 yılında Facebook 1 milyarlık öngörüsünü ikiye katlayarak 2 milyar dolar gelir açıklamaya hazırlanıyor.

Facebook ayda 50 milyar reklam gösterimi sağlarken, 2010 yılı boyunca 1 trilyon reklam gösterimini aşmış durumda. Ayrıca sosyal ağ, bünyesindeki başka yapımcıların ürettiği oyunlara ödenen ve arkadaşlar arasında gönderilen sanal hediyeler için harcanan her bir dolardan 30 sent kazanıyor.

Google ve Facebook özellikle KOBİ'lere yönelik bölge bazlı reklamcılık konusunda birbiriyle yarışıyor. Her iki şirket için de 2011 yılındaki en büyük reklam pazarlarından birinin yerel reklamcılık olması bekleniyor.