Genel 14 NİSAN 2010 / 08:58

Ericsson da üç boyut rüzgarına kapıldı

Ericsson yeni teknolojisiyle yayıncı şirketlerin ve operatörlerin üç boyutlu yayınlar yapabilmesini sağlayacak.

Ericsson yeni teknolojisiyle yayıncı şirketlerin ve operatörlerin üç boyutlu yayınlar yapabilmesini sağlayacak.


Avatar gibi gişe rekorları kıran filmlerden sonra artık, her gün daha fazla kişi üç boyut deneyimini evlerinde yaşamak istiyor. Bazı analiz şirketleri şimdiden 2015 yılına kadar 80 milyona yakın üç boyutlu televizyon satılacağını öngörüyorlar. Üç boyutlu TV'lerin 2010 yılının başında satılmaya başlandığı düşünülürse bu rakam önem taşıyor. Bu öngörü gerçekleştiğinde ise beş yıl içinde toplam gelirlerin 60 milyar dolar seviyelerine ulaşması bekleniyor.

Üç boyutlu TV pazarına yönelik talep gün geçtikçe büyürken 12-15 tarihleri arasında Las Vegas'ta düzenlenen Ulusal Yayıncılar Birliği NAB Show'a katılan yayıncı şirket ve operatörler, Ericsson'un (NASDAQ:ERIC) 3D'nin hem doğrudan eve uydu yayıncılığı ve katılımına (DTH), hem de dağıtımına yönelik yeni çözümünün izleyicilerin üç boyutlu içeriğe yönelik taleplerini nasıl karşılayacaklarını görme imkanı bulacaklar.

Ericsson'un Area TV Çözüm Alanı Direktörü Staffan Pehrson, kamera, ulaştırma ve görüntüleme teknolojilerinde yaşanan gelişmelerin artık evlerde üç boyutlu televizyon uygulamalarını gerçekleştirmeyi mümkün hale getirdiğini söyledi. Pehrson sözlerine şöyle devam etti: "Tüketiciler artık sinema salonlarında yaşadıkları deneyimin aynısını evlerinde de yaşayabilecekler. Ericsson olarak bugün NAB'de yayıncı şirket ve operatörlerin müşterilerine üç boyut deneyimini sunmalarına imkan veren bu komple çözümümüzü duyurmuş bulunuyoruz."