Genel 11 MAYIS 2010 / 08:26

Ericsson, 2010'da yeni pazarlara açılıyor

Pazarın kendisinden daha hızlı bir şekilde büyümeye kararlı olan Ericsson, 2010'dan itibaren yeni pazarlara girmeyi hedefliyor.

Pazarın kendisinden daha hızlı bir şekilde büyümeye kararlı olan Ericsson, 2010'dan itibaren yeni pazarlara girmeyi hedefliyor.


Ericsson'un 5 Mayıs 2010 tarihinde Stockholm'de düzenlediği Capital Markets Day etkinliğinde konuşan Ericsson Başkanı ve CEO'su Hans Vestberg, telekomünikasyon sektörü ve Ericsson'un sektördeki konumu ile ilgili olarak önemli açıklamalarda bulundu.

Akıllı telefonlar ve diğer mobil cihazlar nedeniyle veri miktarında çok büyük bir artış görmeye başladıklarını söyleyen Hans Vestberg, "Bu yeni cihazlar operatörlere yeni faturalandırma olanakları sağlıyor. Bunun sonucunda da operatör tarifelerinin ve fiyatlandırma modellerinin, özellikle de mobil genişbant servisleri ve veri kullanımı alanında müşteri ihtiyaçlarına göre yeniden ayarlanacağının işaretlerini görmekteyiz. Bu gelişimi takip etmek bizim için büyük önem taşıyor." dedi.

Ericsson, bugün 400 milyon olan mobil genişbant kullanıcı sayısının 2015 yılına dek 3,5 milyara yükseleceğini tahmin ediyor.

Ericsson'un yatırımlarına tümleşik şebekeler alanında devam edeceğine de dikkat çeken Vestberg, "Geleneksel segmentlerimiz üzerinde çok iyi uzun dönemli büyüme fırsatları görüyoruz. Pazarda bulunduğu konumu güçlendirme ve pazarın kendisinden daha hızlı bir şekilde büyüme kararlılığındayız. Dünya nüfusunun yüzde 5'inden azı 21 Mbit/s ya da daha hızlı kablosuz erişime sahip. En az 1,5 milyon kurulu GSM radyo baz istasyonunun değiştirilmesi gerekiyor. Bunun yanında danışmanlık, sistem bütünleştirme ve yönetilmiş servisler gibi alanlarda hizmet ihtiyacının da devam ettiğini de görüyoruz. Ortak girişimler de dahil adreslenebilir pazarımızın 350 milyar ABD Doları değerinde olduğunu tahmin ediyoruz."

Ericsson'un Çin ve Kuzey Doğu Asya Bölgesi Başkanı Mats H Olsson ile Kuzey Amerika Başkanı Angel Ruiz de toplantıya video bağlantıyla katılanlar arasında yer aldı.

Çin anakarasının geçen yıl 100 milyondan fazla yeni abonelik sağladığını ve 2010'da da buna yakın bir rakam beklediklerini belirten Mats H Olsson, "Artık ses dışı gelirler Çinli operatörlerin toplam gelirlerinin yüzde 30'unu oluşturuyor. Bu nedenle de bu yılki hedeflerimiz arasında Çin'de TD-LTE, Japonya ve Kore'de ise LTE uygulamalarını gerçekleştirmek bulunuyor. Bunun yanında Çin anakarasında GSM kapsama alanımızı artıracak yeni fırsatlar da görüyoruz" şeklinde konuştu.