Genel 27 AĞUSTOS 2010 / 10:31

Electro World bu yıl hızlı büyüdü

Electro World 2007’den beri en iyi oranı yakalayarak 2010’un ilk yarısında yüzde 82 büyüdü.

Electro World 2007’den beri en iyi oranı yakalayarak 2010’un ilk yarısında yüzde 82 büyüdü.


GfK Türkiye tarafından hazırlanan Türkiye Tüketici Teknolojisi Ürünleri Pazarı Araştırması’nın (GfK TEMAX) 2010 ilk yarı sonuçlarına göre Electro World, 2010 yılının ilk yarısını geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 82’lik büyüme ile tamamladı. Şirket aynı dönemde elektronik perakende sektörü de yüzde 35’lik büyüme kaydetti.

Pazar payını böylece yüzde 55 artıran Electro World, büyümesinin yanı sıra mevcut mağazalarının işlem hacminde de bir önceki yılın aynı dönemine oranla Temmuz itibarı ile yüzde 26’lık artış yakaladı.

Electro World 20 mağaza ile 70 bin metrekareye ulaşmaya hazırlanıyor

15’inci mağazasını açmaya hazırlanan Electro World, Ekim ayında da İstanbul’daki en büyük mağazasını Torium Alışveriş Merkezi’nde hizmete sokacak. 1,5 ayda 2 mağazayı daha hizmet ağına ekleyecek olan Electro World, hızlı büyümesi kapsamında yılsonu hedeflerini de revize etti.

Konuya ilişkin açıklama yapan Genel Müdür Bahadır Özbek, “Electro World olarak yakaladığımız yüzde 82’lik büyüme oranı başarımızın kanıtıdır. 2010 yılının ikinci çeyreğinde yatırımcılara sunduğumuz franchise iş modelinin de bu büyümedeki etkisi yadsınamaz elbette. Bu nedenle büyüme hedeflerimizi yükselttik ve mali yılımızın sonu olan Mayıs 2011 tarihine kadar kendimize koyduğumuz 60 bin metrekarelik satış alanı hedefimizi yukarı çekerek 70 bin olarak revize ettik. Şu an 14 olan mağaza sayımız 1,5 ay içerisinde 16’ya çıkacak ancak bizim asıl hedefimiz Mayıs 2011 sonunda 20 mağaza ile hizmet veriyor olmak” dedi.

En yüksek artış telekom ürünlerinde

GfK Türkiye tarafından hazırlanan pazar araştırması kapsamında elektronik perakende sektöründe yüzde 51 büyüme gösteren cep telefonları, dect telefonlar ve navigasyon cihazlarının oluşturduğu telekom ürünleri, Electro World’ün marka yarıyıl değerlendirmesi kapsamında da en çok satış gerçekleştiren ürün grubu oldu ve yüzde 120’lik artışla büyümede ilk sırayı aldı.