Genel 14 OCAK 2010 / 15:38

E-ticaret'te potansiyel var

Webrazzi'nin düzenlediği 'Webrazzi Gündem Toplantıları'nın ilkinde Türkiye'deki e-ticaret sektörü tartışıldı.

Webrazzi'nin düzenlediği 'Webrazzi Gündem Toplantıları'nın ilkinde Türkiye'deki e-ticaret sektörü tartışıldı.


İnternet ve teknoloji profesyonellerini bir araya getiren 'Webrazzi Gündem Toplantıları'nın ilkinde, gelişmekte olan Türkiye e-ticaret pazarının mevcut durumu, dünya ile kıyaslaması, geleceği ve sunduğu fırsatlar mercek altına alındı.

Akakce.com ve Reklamstore'un "Gündem", NTV'nin "Medya", Yenibiris.com'un "İnternet", Marjinal Porter Novelli'nin "İletişim" ve Sevenice'ın "Yayın" sponsoru olarak destek verdiği, Bizebiz.com'un ise resmi iş ortağı olduğu toplantının ilk sunumunu Visa Türkiye Ülke Direktörü Nur Öztin Kurak yaptı. Dünyadaki e-ticaret pazarına ilişkin rakamları paylaşan Kurak e-ticaret dünyasındaki en son gelişmeleri de aktardı. İnternetin Türkiye'de 15 yıllık bir geçmişe sahip olduğunu belirten Kurak, e-ticaret pazarının büyümesinin internet erişimi olan kullanıcı sayısının, güvenliğin ve online alışverişe izin veren perakendecilerin artırılmasına bağlı olduğunu söyledi.

Kurak'ın ardından söz alan Bankalararası Kart Merkezi Genel Müdür Yardımcısı Pelin Kabalak ise Türkiye'deki e-ticaret pazarına ilişkin rakamları aktardı. Türkiye'deki internet kullanımının giderek arttığını belirten Kabalak, 75,7 milyon kişilik ülke nüfusunun yüzde 21'inin (15,6 milyon kişi) internet kullanıcı olduğunu ifade etti. Bu rakamların Türkiye'yi en fazla internet kullanıcısına sahip ilk 20 ülke arasında soktuğunu belirten Kabalak, 2009 yılında 66 milyon 717 bin 894 adet e-ticaret işlemi yapıldığını ve bu işlemlerden 10 milyon 292 bin TL ciro elde edildiğini de söyledi.

Pelin Kabalak konuşmasında, 2009 yılında 16 ilde 762 internet kullanıcısı ve 200 üye işyeri ile yapılan e-ticaret araştırmasından elde edilen verileri de paylaştı. Pelin Kabalak, e-ticaret sitelerinden yapılan alışveriş sıklığının haftada birden daha az olduğunu ifade etti. Araştırmaya göre kredi kartıyla yapılan aylık online alışveriş miktarının 250 TL'nin üzerinde olduğunu da belirten Kabalak, e-ticaret sitelerinin tercih edilmesinde hız, uygun fiyat ve zaman kısıtlaması olmaması gibi kriterlerin etkili olduğunu söyledi. Kabalak, güvenlik kaygısı giderildiği takdirde internet üzerinden yapılan alışverişlerin artacağına dikkat çekti.

1. Webrazzi Gündem Toplantısı, Pelin Kabalak'ın yanı sıra GittiGidiyor Genel Müdürü Cenk Angın ve Garanti Ödeme Sistemleri Üye İş Yeri Pazarlama Direktörü Altan Taşkıran'ın da katılımıyla sektöre dair önemli konuların tartışılmasına olanak sağladı.