Genel 20 ARALIK 2010 / 12:54

E-öğrenme gurusu Badrul Khan İstanbul’daydı

Dr. Badrul Khan, seminerde e-öğrenmeyi uygulamak isteyen kurumlara işin inceliklerini anlattı.

Dr. Badrul Khan, seminerde e-öğrenmeyi uygulamak isteyen kurumlara işin inceliklerini anlattı.


Zamanın giderek kıymetlendiği ve eğitimin "karlı" bir pazar haline geldiği şu zamanlarda web tabanlı uzaktan eğitimin faydaları daha fazla konuşulur oldu. Hem maliyet avantajı hem de zamandan tasarruf sağlayan bu model aslında ülkemizde Anadolu Üniversitesi'nde 30 yılı aşkın zamandır kullanıyor ve şu an Türkiye'deki 40 üniversite ön lisans ve yüksek lisans alanında web tabanlı uzaktan eğitim modelini benimsemiş durumda. E-öğrenme sadece okullarda değil, insan kaynakları uygulamalarına önem veren şirketler tarafından da tercih ediliyor. Bu noktada farklındalık sağlamak isteyen Okan Üniversitesi e-öğrenme alanında guru olarak kabul edilen Dr. Badrul Khan'ı İstanbul'a davet etti.

E-öğrenme alanında çok önemli çalışmalara imza atmış, ABD'nin sanal eğitim politikalarının geliştirilmesi konusunda Beyaz Saray'a danışmanlık yapan Badrul Khan, Okan Üniversitesi, Enocta ve Mc Weadon işbirliğiyle bugün gerçekleştirilen “e-öğrenme: Bilgi Tasarım ve Teknoloji” konulu seminerde konuşma yaptı.

Seminerde “Anlamlı Bir E-öğrenme Uygulaması” başlıklı sunumuyla e-öğrenme süreciyle ilgili geniş bir profil sunan Khan, pek çok şirket ve üniversiteden gelen katılımcıyı sürecin boyutları hakkında bilgilendirdi. E-öğrenme sürecinde uygulanmak üzere kendi geliştirdiği 8 köşeli çerçeve uygulamasını ayrıntılarıyla ele alan Khan, böylece dünya çapında daha esnek eğitimin mümkün olduğu mesajını verdi.

E-öğrenmenin daha çok batılı toplumlarda yaygın olarak kullanılmasına dikkat çeken Khan, Türkiye’de de bu alanda çok yol alındığını hatta uzaktan öğrenmenin diğer Ortadoğulu ülkelere göre Türkiye’de daha başarılı uygulandığının altını çizdi.

E-öğrenmenin sadece internet kullanımıyla değil, etkin teknoloji kullanımıyla ilintili olduğuna değinen Khan, üniversitelerin de kurumların da e-öğrenme uygulamalarını teşvik etmeleri gerektiği bunun için de pazarlama, tasarım, içerik, teknik destek, sürekli değerlendirme süreçlerini geliştirmeleri gerektiğini vurguladı.

“Öğretmenlerin işi zor”

Katılımcılara e-öğrenmeye geçmeden önce ve geçtikten sonra alınması gereken aksiyonları detaylarıyla anlatan Khan, süreci anlamlı kılan öğrencilerin istekleri doğrultusunda e-öğrenme platformunun oluşturulması gerektiğini ve geleneksel eğitim metodunda kullanılan pedagojinin de uzaktan öğrenime dahil edilebileceğini anlattı.

Çalışanlar ya da öğrencilerin istekleri doğrultusunda oluşturulan sistemin makul bir fiyata sunulur olması, esnek olması, sistemden faydalanan kişiye 7-24 destek vermesi gibi konuları ele alan Khan, etkin bir e-öğrenme uygulamasıyla en iyi içeriği sunmak durumunda olan öğretmenlerin bundan sonra işinin zor olacağını sözlerine ekledi.

“Teknik yatırım var ama pedagoji yok”

E-öğrenmeyi uygulayan mevcut kurumların teknolojiye hayli yatırım yaptığını ancak süreçte öğrenci için çok önemli olan pedagojinin eksik olduğunu vurgulayan Khan, üniversitelere pedagoji kullanacak teknik yatırımları satın almaları gerektiğini yoksa sadece alınan diğer aksiyonların yeterli olmayacağını dile getirdi.