Genel 27 AĞUSTOS 2013 / 10:06

E-fatura yöntemini bildirin

31 Aralık 2013 itibariyle Yeni Türk Ticaret Kanunu’nun getirdiği yeni uygulamalardan biri olan e-fatura uygulaması, anonim ve limited şirket statüsündeki mükellefler için uygulanmaya başlayacak.

Mükellef E-fatura yöntemini bildirmek zorunda

Zorunlu mükellefler en itibaren Gelir İdaresi Başkanlığı’na E-faturada kullanmayı planladıkları yöntemi 1 Eylül- 31 Aralık tarihleri arasında bildirmeleri gerekiyor. Yani özel bir entegratör üzerinden hizmet almayı planlayan mükelleflerin, destek alacakları hizmet sağlayıcısına karar vermeleri ve bu yöntemi yıl sonuna kadar  (Gelir İdaresi Başkanlığı) GİB’e bildirmeleri gerekiyor.

E-fatura neler getirecek?

E- fatura sistemi tüm dünyada uzun süredir yaygın olarak kullanılmakta. Pek çoğumuz bu sistemin faydalarından genel olarak haberdarız. İstatistiksel olarak ülkemizdeki kurumlarda e- fatura kullanmanın neler kazandıracağı ise, bu konu üzerinde düşünmeye değer.

Ortalama bir hafta süren fatura hazırlama süreci 30 saniyeye düşüyor ve kurumlara çok ciddi bir zaman kazandırıyor. Bir haftalık fatura hazırlama sürecinde kullanılan işgücünün altıda bir oranında azalması nedeniyle de zaman, personel ve finans açısından kurumların işleyişinde önemli rahatlamalar sağlayacaktır.

Ayrıca e-faturalar çevre dostu olması nedeniyle tercih edilen bir yöntemdir. Yıllık kağıt tüketiminde sağlayacağı tasarruf göz önüne alındığında ülkemizin ve dünyanın kaynaklarına saygılı bir sistem. Bir tek kurumun daha e-fatura sistemine geçmesi bile dünyada bir nefes daha alabilmemizi kolaylaştıracaktır.

Kullanıcılar ve kurumlar açısından da saklanması kolay olan e-faturalarda, yanlışlıkların düzeltilmesi durumunda ortaya çıkan maliyetler de düşük oluyor.

Uzun vadede düşündüğümüzdeyse Gelir İdaresi Başkanlığı’nın istediği standartları destekleyip genişleyebiliyor. Böylece bir yıl sonra hayata geçmesi beklenen e-defter uygulamasına uyum sağlanmasını kolaylaştıracak.

Türkkep

Türkiye’de E-fatura, E-defter entegrasyonu hem de E-arşiv hizmetlerini bir arada sunabilen ilk kurum Türkkep oldu. Türkkep, anlaşma yaptığı mükellefler için güvenli kullanıcı hesapları oluşturarak bu hesapların yönetimini üstleniyor . Hizmet sağlayıcısı, mükelleflerin faturalarını Başkanlık sistemi üzerinden, EF-VAP’ye (Elektronik Fatura Veri Aktarım Protokolü) uygun olarak alıcıya iletiyor.

Türkkep CEO’su Yüksel Samast, sundukları yapı ve hizmetlerin, Maliye Bakanlığı’nın standartları ile tamamen uyumlu olduğunu belirtti. “Türkkep, KEP Hizmet Sağlayıcı özelliğinin getirdiği yüksek standartlar nedeniyle uluslararası düzeyde güvenilirliğe sahiptir. Elektronik dönüşümün KEP, E-fatura gibi birçok konuda sürekli gündemde olacağının bilinciyle kendini geliştiren Türkkep hızlı, başarılı, güvenli ve tasarruflu çözümleriyle iş dünyasının yasal geçerli iletişim ihtiyaçlarını en uygun şekilde karşılıyor” dedi.

Türkkep web sitesinin yanı sıra, 4448 537 müşteri destek hattından 7gün 24 saat canlı destek veriyor.