Genel 24 ARALIK 2009 / 10:49

Dünya markaları Microsoft Dynamics CRM diyor

Ünlü markalarla müşterileri arasında güçlü bağlar kuran Microsoft Dynamics CRM, şirketlerin müşteri başına elde ettiği verimliliği ve karlılığı yüksek ölçüde artırıyor.

Ünlü markalarla müşterileri arasında güçlü bağlar kuran Microsoft Dynamics CRM, şirketlerin müşteri başına elde ettiği verimliliği ve karlılığı yüksek ölçüde artırıyor.


Geçtiğimiz günlerde çeşitli sektörlerden çok sayıda uluslararası kurum ve kuruluş, müşteri ilişkileri yönetimi için Microsoft Dynamics CRM'i seçtiğini açıkladı. Bireysel bankacılığın önde gelen kurumlarından Barclays Bank PLC, yerel yönetim hizmetlerindeki hizmet kalitesiyle tanınan Londra Belediyesi, dünyaca ünlü otel ve restoran zincirlerinden Hard Rock International ve İzlanda'nın mobil operatörlerinden Vodafone Iceland, Microsoft Dynamics CRM kullanıcıları arasında. Türkiye'de de her geçen gün daha fazla sayıda kurum, müşteri memnuniyetini ve karlılığını artırmak amacıyla bu yenilikçi uygulamayı kullanıyor.

Dünyada 20.000'den fazla kurumda hizmet veren Microsoft Dynamics CRM'in kullanıcı sayısı 1 milyonu aştı. Türkiye'de ise IKEA, Kale Seramik, LC Waikiki ve Vakıfbank gibi farklı sektörlerden yaklaşık 500 yerli firmada 15.000 kullanıcı tarafından müşteriye yönelik katma değer yaratmak amacıyla kullanılıyor.

Microsoft Dynamics İş Çözümleri Grup Direktörü Ongun Aydın, müşteri ilişkileri yönetimi alanında fark yaratan Microsoft Dynamics CRM hakkında şunları söyledi: "Kurumların en değerli varlıklarından biri olan mevcut ve potansiyel müşteri ile kurum arasındaki ilişkiler, özellikle zorlu ekonomik koşullarda rekabetin ağır baskısı altında yeniden şekilleniyor. Yeni müşteri elde etmek giderek zorlaşırken, mevcut müşteriye sahip çıkabilmek talep eğiliminin sınırlı olduğu bir dünyada kurumlar açısından yaşamsal bir önem taşıyor. Microsoft Dynamics CRM'in sağladığı esneklik, şirketlerde müşteri bilgilerinin derinlemesine analizini sağlayarak uygun zaman ve maliyet koşullarında müşteriye yönelik katma değeri yüksek promosyon, kampanya gibi etkinliklerin düzenlenmesine imkan veriyor. Microsoft Dynamics CRM'in çalışanlar tarafından kolay kullanılabilmesi nedeniyle kurum genelindeki verimlilik artarken, müşteri başına karlılıkta da ciddi iyileşmeler görülebiliyor. Microsoft Dynamics CRM'in bu özelliği kurumlar tarafından da doğru algılandığı için, bu segment Türkiye'de son iki yıldır hızlı bir büyüme gösteriyor."

2007'de % 50 oranında büyüyen Microsoft Dynamics CRM, geçen yıl da neredeyse satışlarını ikiye katlayarak % 95'lik büyüme gerçekleştirdi.