Genel 23 EYLÜL 2010 / 08:05

Dijital dünyanın yarışması Mixx Awards artık Türkiye’de

Mixx’de, yenilikçi yöntemler ve fikirler geliştirebilen, online ve offline medyayı başarıyla bütünleştiren, reklam yatırımının karşılığını açıkça ortaya koyabilen yaratıcı kampanyalar ödül alacak.

Mixx’de, yenilikçi yöntemler ve fikirler geliştirebilen, online ve offline medyayı başarıyla bütünleştiren, reklam yatırımının karşılığını açıkça ortaya koyabilen yaratıcı kampanyalar ödül alacak.


Teknoloji hızla gelişiyor, mecra tüketim alışkanlıkları ve iletişim paradigmaları değişiyor. İnternet bir hayat biçimine dönüşüyor, kitleselin yerini bireysel olan alıyor. İletişim kodları yeniden düzenleniyor.

Bu geçiş döneminde IAB Türkiye’nin bu yıl birincisini düzenleyeceği Mixx Awards Türkiye Yarışması, yeni düzenin daha iyi anlaşılmasına yönelik bir etkinlik olacak. Zeka ve mükemmeliyet kavramlarını, hem yaratıcılık hem elde edilen etkide arayan Mixx Awards, iletişimin tüm taraflarını internet reklamcılığını kullanmaya teşvik edecek. Mixx’de, yenilikçi yöntemler ve fikirler geliştirebilen, online ve offline medyayı başarıyla bütünleştiren, reklam yatırımının karşılığını açıkça ortaya koyabilen yaratıcı kampanyalar ödül alacak.

Mixx jürisinde reklamveren, reklam ajansı, dijital ajans, medya ajansı ve medya kuruluşlarının temsilcileri birlikte çalışacak. 16 kişiden oluşan Mixx jürisi ayrıca ilgili meslek örgütlerinin katılımıyla genişletilecek.

Mixx’de kazanan kampanya raporları sitede yayınlanacak ve başarılı kampanyalar ayrıca çeşitli eğitim ortamlarında yaratıcılarının katılımıyla kullanılacak. Daha fazla bilgi için; www.mixxawards-tr.org adresi ziyaret edilebilir.

“İnternet planlaması bir medya mühendisliğine dönüşecek”

İnteraktif sektörün gelişmesine katkı sağlaması öngörülen bir başka IAB projesi olan İnternet Ölçümleme Araştırması’nda da ikinci evre başladı. Site-centric ve user-centric modellerin birlikte kullanılmasına dayanan araştırmanın ilk evresinde, reklam dünyasının yaklaşık yüzde 80’ini temsil eden IAB’ye üye tüm sitelere, takip kodları yerleştirildi. Bu kodlar aracılığıyla siteye gelen ziyaretçi sayısı, ziyaretçilerin sitelerde geçirdiği süre, site erişimi, sayfa görüntüleme gibi bilgiler toplanıyor.

User-centric olarak adlandırılan ikinci evrede çevrimiçi ortamda kurulan panel aracılığıyla, IAB Türkiye üyesi sitelerin ziyaretçilerinin profil bilgileri derlenerek trafik bilgilerine entegre ediliyor. Sonuçlar her ay düzenli olarak yapılan çevrimdışı internet penetrasyonu araştırmasına dayanılarak Türkiye internet nüfusunu temsil edecek şekilde sunuluyor. 34 bin 556 kişiyle veri üreten panelin aydan aya büyüyerek gelişmesi bekleniyor. Hedef, en az 50 bin paneliste ulaşmak.

Trafik ve panel verisinin birlikte kullanıma sunulmasıyla internet reklamcılığında yeni bir dönemin başlayacağını belirten IAB Türkiye yetkilileri, artık internet planlamasının bir medya mühendisliğine dönüşeceğini vurguluyor.

Araştırmanın üçüncü evresine yılsonuna doğru geçilmesi planlanıyor. Bu aşamada yine bir kullanıcı panelinden yararlanılacak. Panel üyeleri bilgisayarlarına bir yazılım yükleyecek. Bu yazılım aracılığıyla tüketicilerin tüm Internet evrenindeki davranışları takip edilebilecek.

Bu gelişmeler ışığında artık mecranın ‘alternatif’ olarak görülemeyeceğini belirten IAB Türkiye Başkanı Levent Erden “Türkiye’de internet penetrasyonu yüzde 100’dür” diyor ve bakış açısını şöyle anlatıyor: “Ülkemizde 17 milyon hane var. Bunların yaklaşık 7-8 milyonu, harcanabilir gelir üretiyor, yani pazarlama iletişimi yapan markaların hedef kitlesini oluşturuyor. Buna karşılık IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması, bize 23 milyonu aşkın internet kullanıcısı olduğunu gösteriyor. Bu bağlamda, basit bir matematikle, internet’in, harcanabilir geliri tüm hanelere ulaştırdığını söylemek mümkün.”