Genel 07 AĞUSTOS 2012 / 15:37

DenizBank sesli imza uygulamasını hayata geçirdi

DenizBank sesli imza uygulamasını hayata geçirdi

DenizBank, çağrı merkezinde konumlandırdığı 'sesli imza' uygulamasıyla müşterilerinin seslerini imza olarak kullanarak sisteme giriş yapabilmesini ve güvenlik prosedürleriyle zaman kaybetmeden kısa sürede güvenli işlemler gerçekleştirebilmesine olanak sağlıyor. 

Ses teknolojisi firması Sestek’in tamamı yerli mühendislerce geliştirdiği "GVZ Voice Verification" teknolojisi, biyometrik ses analizi gerçekleştirerek telefonda görüşülen kişinin kim olduğunu sesli imza kontrolüyle doğruluyor. İnsan sesinin retina ve parmak izinde olduğu gibi kişiye özel oluşu esasına dayanarak geliştirilen Voice Verification, telefonla gerçekleştirilen işlemlerde başvurulabilecek tek biyometrik önlem olma niteliği taşıyor.

Konuyla ilgili konuşan DenizBank Bilgi Teknolojileri ve Destek Operasyonları Grubu Genel Müdür Yardımcısı Dilek Duman, müşterilerin yeni sistemi kolaylıkla kullandığının altını çizdi. Duman, DenizBank çağrı merkezini arayan ve sistemden yararlanmak isteyen müşterilerimizin ilk aramalarında ses kaydı bırakarak sisteme seslerini tanıtmaları gerektiğini ifade etti. Belirlenen cümleyi üç kez tekrar ederek sisteme ses kayıtlarını bırakan müşterilerin sonraki tüm aramalarında belirlenen cümleyi söyleyerek sesli imza teknolojisinden yararlanabildiğini söyleyen Duman, müşterilerini yeni teknolojilerle buluşturmaya devam edeceklerini vurguladı.