Genel 03 ŞUBAT 2010 / 14:34

CRM varken krize gerek yok

2010 yılında Ortadoğu'daki CRM pazarının yüzde 30 büyümesi bekleniyor.

2010 yılında Ortadoğu'daki CRM pazarının yüzde 30 büyümesi bekleniyor.


Küresel krizde Dubai haricinde ekonomileri fazla küçülmeyen Ortadoğu ülkeleri, büyümeye geçişin beklendiği 2010 yılında, dünya pazarlarında rekabet avantajı kazanmak için CRM teknolojilerine yatırım yapacaklar. CRM endüstrisinden Sage Software, 2010 yılında bölgedeki CRM pazarının yüzde 30 düzeyinde büyüyeceğini tahmin ediyor. CRM teknolojilerine yönelik ilgi, ağırlıklı olarak kampanya yönetimi, satış ekibi otomasyonu, çağrı merkezi yazılımları olarak görülecek.

Sage Ortadoğu Bölge Direktörü Vikram Suri, büyüme döneminde talep düzeyinde ortaya çıkabilecek artışlara en etkin şekilde yanıt vermeyi hedefleyen firmaların özellikle CRM yatırımlarına hız vermesinin zorunlu olduğunu belirtti. CRM'in, krizden çıkış stratejisinde, firmaların en önemli silahı olacağını belirten Suri, CRM yazılımlarının iş akışı ve çalışan performansı hakkında ayrıntılı bilgilerin toplanmasını sağladığını, değişen müşteri gereksinimleri ile talep düzeylerini belirleyebildiğini ifade etti. Suri, pazara çıkış kampanyaları için bu bilgilerin önemli birer kaynak oluşturduğunu söyledi.

Türkiye CRM pazarının öncü şirketi Verimax Yazılım'ın Genel Müdürü Ahmet Parlakbilek de krizle birlikte büyük bir değişim geçiren piyasa koşulları ile müşteri taleplerini anlamak ve bunlara en uygun yanıtı geliştirmek için şirketlerin CRM kullanmasının şart olduğunu belirtti. "Artık karşımızda yeni bir tür müşteri var ve biz onunla ilgili elimizdeki her türlü bilgiden maksimum düzeyde yararlanmalıyız" diyen Parlakbilek, dünya CRM pazarının 9 milyar dolarlık bir büyüklükte olduğunu, özellikle Ortadoğu gibi gelişmekte olan ülkelerin yoğun bulunduğu bölgelerde pazarın çok hızlı büyüdüğünü vurguladı.