Genel 24 KASIM 2008 / 13:52

Consumer Electronics Show must go on!?

Her Ocak ayında Las Vegas'ta düzenlenen Tüketici Elektroniği Fuarı CES (Consumer Electronics Show) düşüşe geçen ekonominin etkisiyle katılımcı oranında azalma yaşıyor.

Her Ocak ayında Las Vegas'ta düzenlenen Tüketici Elektroniği Fuarı CES (Consumer Electronics Show) düşüşe geçen ekonominin etkisiyle katılımcı oranında azalma yaşıyor.


Teknoloji şirketlerinin perakendecilerle, basınla ve medya ile bir araya gelmesini sağlayan CES, mevcut ekonomik iklimde Las Vegas Toplantı Merkezi için stand metrekaresi başına 280 dolar ödemek istemeyen şirketlerle doldu, daha doğrusu boşaldı.


Cisco'nun sözcüsü Jim Brady: "Harcamaları düşürmeye odaklanan şirketimiz Las Vegas'da Ocak ayında düzenlenecek CES'e katılım kapsamını küçülme kararı aldı" şeklinde konuştu. Küçülme kararı alan tek şirket Cisco değil. Aynı şekilde Yahoo, Seagate, Logitech, ve Belkin'in de bu uygulamada kararlı olduğu şirket temsilcileri tarafından açıklandı. CES'i düzenleyen Tüketici Elektroniği Birliği, 2009'da düzelenecek CES'in alan genişliği bakımından en büyük üçüncü fuar olacağını, 2007 ve 2008'e oranla daralacağını belirtti.


Birliğin sözcüsü Tara Dunion "Ekonomik durum, stand kiralaması muhtemel bazı şirketleri 'bunun yerine bir toplantı odası da yeterli olabilir' düşüncesine itiyor" diyor. "Buna rağmen katılımcı şirket sayısı 2008'dekine oldukça yakın;2,700 civarında seyrediyor. Bunun dışında T-Mobile, Iomega, Mattel ve Verizon Wireless gibi fuarda ilk kez gördüğümüz katılımcılar da var" diye ekliyor. CES'teki alışılageldik tutumunu sürdüren şirketler de yok değil. Sony de bunlardan biri. Stand büyüklüğünde ya da eleman sayısında herhangi bir değişiklik yapmıyor. Organizatör şirketler ise fuarı canlı tutmak için elektronik alıcılarına yönelik promosyon kampanyaları düzenliyor.