Genel 22 TEMMUZ 2016 / 14:24

Cep telefonlarına ilave garanti gerekli mi?

Cep telefonlarına kullanıcı hatalarına karşı güvence hizmeti sunan Cepkask Yönetim Kurulu Başkanı Tayfun Gülgeç, cep telefonlarına yapılan ek garanti sürelerinin müşteri lehine olmadığını açıkladı.

Elektronik cihazlara yönelik satış sonrası hizmetler sunan Cepkask’ın Genel Müdürü Tayfun Gülgeç cep telefonları için artı üç yıl garanti paketi sunmanın müşteri lehine olmadığını söyleyerek konuyla ilgili açıklamalarda bulundu. Gülgeç: ‘Ülkemizde başta cep telefonları olmak üzere farklı isimler altında uzatılmış garanti paketleri satılmakta. Çoğunlukla bu paketler de iki yıllık yasal garantinin sonunda başlayan ve artı üç yıllık ek garanti ve ilk yıl için de sigorta teminatı bulunmakta. Ancak bu paketler incelendiğinde görülecektir ki günümüzde kimse aynı cep telefonunu beş yıl kullanmıyor. Türkiye’ de aynı cep telefonunun kullanım süresini ortalama bir buçuk yıl olarak hesaplarsak artı üç yıl uzatılmış garanti paketleri ne kadar faydalı? Yıllık 12 milyon civarında gerçekleşen cep telefonu satışına bakıldığında da değişim oranı zaten ortada.  Ayrıca ilk yıl bir sigorta teminatından faydalanan tüketici artı üç yıllık ek garanti hizmet hakkını da kaybetmekte.’
 
Özellikle cep telefonları için uzatılmış garanti paketlerinin müşteri lehine cazip ve kullanışlı olmadığını söyleyen Gülgeç; ‘Beyaz eşyaları ve TV’leri bu tespitin dışında tutmamız gerekli. Bu ürünlerin kullanım sürelerini ortalama 10 yıl kabul edersek uzatılmış garanti paketleri kullanışlı olabilir. Satış sonrası hizmet sektöründe 12 yıllık geçmişe sahip ve Türkiye de ilk olmamız sebebiyle edindiğimiz tecrübeyi hem sektör ile hem de tüketici ile paylaşmamızın bizim görevimiz olduğunu düşünüyorum” açıklamasında bulundu. 
ETİKETLER : Cepkask Tayfun Gülgeç