Genel 25 HAZİRAN 2010 / 09:34

CEO’ların en büyük silahı yaratıcılık olmalı

IBM "2010 Küresel CEO Araştırması"na göre, CEO'ların karmaşıklıkla mücadele etmek için en önemli silahı yaratıcılık...

IBM "2010 Küresel CEO Araştırması"na göre, CEO'ların karmaşıklıkla mücadele etmek için en önemli silahı yaratıcılık...



IBM, dünya çapında CEO'ların karşı karşıya olduğu zorlukları ve hedeflerini daha iyi anlamak amacıyla gerçekleştirdiği "IBM 2010 Küresel CEO Araştırması"nın sonuçlarını, Türk iş dünyasının liderleriyle paylaştı.

Etkinlikte bir sunum yapan IBM İş Değeri Enstitüsü Küresel Lideri Peter J. Korsten, iş dünyasında başarılı olmak isteyen kamu ve özel sektör yöneticilerinin dikkat, yönetim disiplini, bütünlük ve vizyondan çok yaratıcılığa gereksinim duyduklarını belirtti. Araştırmadan, bugünkü iş ortamının belirsiz olduğu, giderek daha karmaşık hale geleceği sonucuna ulaştıklarını belirten Korsten, CEO'ların yarısından azının, istikrarsız ve karmaşık iş ortamında ayakta kalabilmek için yeterince donanımlı olmadıklarına inandıklarına dikkat çekti. Korsten, karmaşıklıktan yararlanan CEO'ların odaklandığı konuların, yaratıcı liderlik, müşteri ilişkilerinin yenilenmesi ve işletim becerisi oluşturma üzerinde yoğunlaştığını da ifade etti.

Araştırmada ilk defa; Asya, Avrupa ve Kuzey Amerika'daki CEO'ların farklı stratejik endişe ve öncelikleri, bölgesel farklılıklar olarak ortaya çıktı. Bu farklar, değişikliklere, becerilere ve yeni ekonomik ortamda nasıl başarı sağlanacağına ilişkin görüşlerde yoğunlaştı.

"Yaratıcı liderler yeni iş modelleri tanımlayacak"

Araştırmaya göre; yaratıcı liderler, karmaşıklığın yönetilmesinde, gizlenmesinde veya ortadan kaldırılmasında, tamamen farklı varsayımları temel alan yeni iş modelleri tanımlayacak. Karmaşıklıkları gizleyen ve tüketicilerle vatandaşların gözünde her şeyin daha basit olmasını sağlayan yeni ürün ve hizmet teslimat yöntemleri ile kanalları oluşturanlar, önemli avantajlara sahip olacak.

60 ülkedeki 33 sektörden bin 500'den fazla CEO'nun katılımıyla gerçekleştirilen araştırmadan bazı sonuçlar ise şöyle:

Her 10 CEO'dan 8'i, iş ortamının çok daha karmaşık hale gelmesini bekliyor, ancak sadece yüzde 49'u, işletmelerin bu karmaşıklıkla başarıyla mücadele edebilecek donanıma sahip olduğuna inanıyor.
Yaratıcı liderlik, analiz edilen 17 bölgeden 10'unda, 1 numaralı liderlik özelliği olarak belirtiliyor.
Yaratıcı liderlerin yüzde 81'i, inovasyonu temel yetenekler arasında üst sıralara konumlandırıyor.
CEO'lar gelecek 5 yılda, yeni kaynaklardan elde edilecek gelirleri iki katına çıkarmaları gerektiğini belirtiyor; yüzde 79'u ise ekonomik gücün hızla gelişmekte olan pazarlara doğru kayacağını öngörüyor.
Teknolojinin işletmeler üzerinde oluşturması beklenen etki, son dört araştırmada önem sıralamasında altıncılıktan ikinciliğe yükseldi.