Genel 12 EYLÜL 2012 / 11:05

Çekmeköy Belediyesi 'Akıllı Kalem' projesini hayata geçirdi

Çekmeköy Belediyesi 'Akıllı Kalemi' hayata geçirdi

Çekmeköy Belediyesi, dijital platformdaki çalışmalarına “Akıllı Kalem”i ekleyerek iş gücü ve zaman tasarrufunu hedefliyor. 

“Dijital Belediyecilik” anlayışını benimseyen Çekmeköy Belediyesi, bu anlayışı doğrultusunda İstanbul Kalkınma Ajansı'nın mali desteğini de alarak "Akıllı Kalem" projesini hayata geçirdi. 2012 yılında kullanımına başlanan dijital kalemle yapılan kayıt işlemlerinin otomasyon sistemine aktarılmasında yaşanan zaman ve iş gücü kaybının ortadan kaldırılması hedefleniyor.

Sıradan bir tükenmez kalem görünümünde olan “Akıllı Kalem” ile kâğıda alınan şikâyet ve talep notları, başvuru formları, denetim tutanakları gibi materyaller otomatik olarak bilgisayara aktarılıyor. Bu sayede verilerin kaybolması ya da aktarım sırasında yapılabilecek hata riskini azaltmayı vadediyor. Verilerin aktarım işlemleri tanımlanmış cep telefonları ya da USB aktarım kablosuyla yapılıyor. Bunun yanı sıra kriminal inceleme laboratuvarlarında da kullanılan akıllı kalemler sayesinde imza karşılaştırması ve personelin yer, zaman ve rotasyon bilgilerinin doğrulaması gibi işlemleri de yapılabiliyor.



3 bin sayfa veriyi saklayabiliyor

Saniyede 84 kare fotoğraf çekebilen dijital kalemlerle 4 saat durmaksızın yazı yazılabiliyor. "Magicpaper" adı verilen noktalardan oluşan özel bir kâğıt üzerine yazılan her türlü datayı depolayan dijital kalemler, 3 bin sayfalık veriyi hafızasında saklayabiliyor.

Şebeke sahası içinde veya dışında her şeyi hafızasına alan kalem, bağlantı sağlandığından bu verileri sisteme aktarıyor. Akıllı Kalem, aynı zamanda otomatik olarak doküman bilgilerini aynı iletişim kanalıyla grafikler aracılığıyla açıklayıcı olarak sisteme gönderebiliyor. Islak imzayı dijital hale getirebilen cihaz, yer, basınç, zaman, eğilim ve rotasyon bileşkeleriyle formüle edilmiş özel yazılımıyla imzayı dijital platforma taşıyabiliyor.