Genel 23 ŞUBAT 2011 / 13:52

Çağrı merkezlerine Avrupa standardı geliyor

Çağrı merkezi sektöründeki şirketler, hizmet kalitelerinin Avrupa standartlarına uygun olduğunu belgeleme imkanına kavuşuyor.





Çağrı Merkezleri Derneği, çağrı merkezi sektörünün standartlarını yükseltmek hedefiyle başlattığı belgelendirme çalışmalarını tamamladı. ÇMD tarafından hayata geçirilen “Müşteri İletişim Merkezleri Hizmet Belgelendirmesi”, Avrupa Standardizasyon Komitesi tarafından hazırlandı.



Sektördeki şirketler için bir standart sunan “Müşteri İletişim Merkezleri Hizmet Belgelendirmesi” uluslararası geçerliliğe sahip. İç ya da dış kaynaklı bütün müşteri iletişim merkezleri, belgelendirme sürecinde aranılan tüm gerekli standartları sağlayabildikleri takdirde belgeye sahip olabiliyorlar. Üstelik bu standart ISO 9001:2008 Kalite, ISO 27001:2005 Bilgi Güvenliği, ISO 10002:2004 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemleri gibi diğer yönetim sistemleriyle de bütünleştirilebiliyor.



Çağrı merkezleri, belgelendirme için Çağrı Merkezleri Derneği’ne başvuru yaptıktan sonra uzmanlar tarafından bir dizi incelemeden geçiriliyor ve belgeyi almak için uygunlukları değerlendiriliyor.



Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Bahadır Pekkan, belgelendirme sürecinin büyük önem taşıdığını söylüyor ve ekliyor: “Uzun bir hazırlık döneminin ardından hayata geçirdiğimiz belgelendirme çalışması aracılığıyla sektörümüzdeki hizmet kalitesini belirlemeyi ve artırmayı amaçlamaktayız. Aynı zamanda çağrı merkezi müşterilerinin, çözüm ortaklarının ve çağrı merkezi çalışanlarının memnuniyetini sağlamak ve sürekli kılmak da bu sayede mümkün olacak. Belgelendirme çalışması sayesinde sürekli gelişim kültürünü oluşturarak bu alandaki kurumların hizmetlerinin değer kazanmasını da sağlayacağımıza inanıyoruz.”