Genel 03 ŞUBAT 2015 / 11:44

Bosch Grubu satış ve karlarını artırdı

Bosch Grubu tarafından açıklanan ön rakamlara göre; Grup, 2014 yılında küresel satışlarını yüzde 6,2 oranında artırarak 48,9 milyar avroya yükseltti. Döviz kurunun etkileri değerlendirilmediğinde ise, satışlardaki büyüme yüzde 7,2 düzeyinde gerçekleşti.



Gelirlerinde de iyileşme kaydettiği belirtilen Bosch Grubu’nun ön rakamlara göre, faiz ve vergi öncesi karı (FVÖK) yaklaşık 3 milyar avro, FÖK marjı da yaklaşık yüzde 6,1 oldu. “Zorlu ekonomik koşullara rağmen, 2014 için ticari hedeflerimize ulaşmayı başardık” diyen Bosch Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Volkmar Denner sözlerini şöyle sürdürdü: “İnovasyon stratejimiz meyvelerini veriyor. Geçtiğimiz yıl boyunca elde ettiğimiz ticari başarı da bunu kanıtlar nitelikte. 2014 yılında, pazardaki konumumuzu ve birçok alandaki rekabet gücümüzü daha da geliştirdik.”

Avrupa kapsamında ise; Bosch’un satışları, bölgenin yaşamakta olduğu ekonomik zorluklara rağmen yüzde 2 civarında yükseldi. Asya Pasifik bölgesindeki satışlarında yüzde 17 civarında büyüme kaydedildiği ortamda, buradaki büyüme, döviz kurunun etkisinden arındırıldığında yaklaşık yüzde 20 düzeyine çıktıyor. Kuzey Amerika’daki satışlarda ise bir önceki yıla göre yüzde 8,6 artış meydana geldi.

Sektörlere yayılan gelişmeler

Ön rakamlar nezdinde, daha önce Otomotiv Teknolojisi olarak adlandırılan Mobilite Çözümleri sektörü, kapsamlı bileşen, sistem ve hizmet portföyü ile pazarın iki katının da üzerinde bir hızda büyümenin gerçekleştiği belirtildi. Enerji ve Bina Teknolojisi sektöründe 2014 yılındaki satışları bir önceki yılın düzeyinde gerçekleştiği ortamda, Tüketim Malları’nda, Bosch profesyoneller için elektrikli el aletleri ve ölçüm aletleri ile başarılı olarak nitelenebilecek bir 2014 geçirdi. Endüstriyel Teknoloji sektörünün genel satışları 2013 yılına göre daha düşük olmakla birlikte, 2013 satış rakamlarının sadeleştirilmesinin ardından, rakamlar nispeten daha yüksek meydana geldi.
Önümüzdeki yıllarda bağlanabilirlik, otonom, elektrifikasyona geçiş ve enerji verimliliği alanlarındaki gelişmeler yoluyla gelişmekte olan pazarlarda kendini gösterecek iş fırsatlarını yakalamayı hedefleyen Bosch Grubu’nun CEO’su Dr. Volkmar Denner, “Pazarımız ve teknolojik ortamımızda geniş alana yayılan ve derin değişikliklerin şekillendirilmesinde aktif bir rol oymak istiyor ve ağa bağlı bir dünyaya hazırlanmayı arzuluyoruz” dedi. Bunun, özellikle de Mobilite Çözümleri sektörü için geçerli olduğunu vurgulayan Dr. Denner, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Biz kendimizi geleceğin otonom, ağa bağlı ve elektrifikasyona yönelik çözümlerin tedarikçisi olarak görüyoruz. Buna, hizmetlerin yanı sıra bileşenler, sistemler ve yazılım çözümleri de dahil. Sistem entegrasyonu alanındaki becerilerimiz ile bir araya getirildiğinde, bu, müşterilerimiz için yenilikçi mobilite çözümleri geliştirilmesi konusunda neredeyse diğer tüm şirketlerden daha iyi bir konumda olduğumuz anlamına geliyor”
ETİKETLER : bosch