Genel 21 OCAK 2009 / 09:29

BlackBerry online müzik platformuna yoğunlaşıyor

Obama’nın BlackBerry kullanımı sayesinde muazzam bir reklam yapma fırsatı yakalayan Research In Motion şirketi, zengin içerikli yeni uygulamalar için web hizmetlerine yöneliyor.

Obama’nın BlackBerry kullanımı sayesinde muazzam bir reklam yapma fırsatı yakalayan Research In Motion şirketi, zengin içerikli yeni uygulamalar için web hizmetlerine yöneliyor.


Apple’ın iTunes'da DRM'den (Dijital Haklar Yönetimi) vazgeçmesinden sonra, BlackBerry sayısal müzik platformunu büyütmeye karar verdi. BlackBerry üreticisi Research In Motion (RIM), Cannes Müzik Konferansının bu yılki ana sponsoruydu. Burada şirketin sayısal müzik uygulamaları için açık platformunu tanıtan Baş Yönetici Jim Balsillie, son çeyrekte yüzde 25 civarı bir büyüme kaydedildiğini belirtti.


BlackBerry’nin Apple’la yarışmadığını söyleyen Balsillie, şirketin yeni platform için çeşitli uygulama geliştiricilerle ortaklık kurduğunu belirtti. RIM, Mart ayında, çevrimiçi uygulamalar mağazasını açmayı planlıyor. Şu an ABD Hükümeti’nde 500 bin BlackBerry kullanıcısı bulunuyor. Balsillie, CIA ve FBI’ın da 20 bin adet sipariş verdiğini söylüyor.